۰ نفر

سند همکاری های مشترک امنیتی میان ایران و ازبکستان امضا شد

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۷
کد خبر: 618922
سند همکاری های مشترک امنیتی میان ایران و ازبکستان امضا شد

صبح امروز چهارشنبه و در اولین روز از سفر رسمی دریابان علی شمخانی به ازبکستان، سند ترتیبات تشکیل کمیسیون امنیتی مشترک میان ایران و ازبکستان در تاشکند پایتخت این کشور از سوی دبیران شورای امنیت ملی دو کشور به امضا رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این سند که از سوی دولت ازبکستان توسط ویکتور محمود اف مشاور امنیت ملی رییس جمهور این کشور به امضاء رسیده زمینه های همکاری مشترک میان تهران و تاشکند را در خصوص مبارزه با تروریسم،افراط گرایی ،قاچاق موادمخدر و سایر جرائم سازمان یافته فراملی فراهم می کند.

62202105

در چارچوب امضاء این سند طیف وسیعی از همکاری های اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور آغاز شده و  جلسات کمیسیون امنیتی مشترک به صورت سالانه برای ارزیابی نتایج همکاری در تهران و تاشکند برگزار می شود.

62202102

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در مورد اهمیت امضاء این سند در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: فعال سازی ظرفیتهای منطقه ای برای ایجاد ثبات پایدار، لازمه توسعه و ارتقاء سیاست همکاری های منطقه ای در دولت سیزدهم است. 

شمخانی تاکید کرد: امضاء سند ترتیبات تشکیل کمیسیون امنیتی مشترک میان دولت های جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ازبکستان گامی مهم در مسیر افزایش مناسبات همه جانبه میان دو کشور است.