۰ نفر

هفده هزار موشک ضدتانک و دو هزار استینگر به اوکراین ارسال شده

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۳۵
کد خبر: 618436
هفده هزار موشک ضدتانک و دو هزار استینگر به اوکراین ارسال شده

یک مقام ارشد وزارت دفاع (پنتاگون) اعلام کرد آمریکا و سایر اعضای ناتو تاکنون ۱۷ هزار موشک ضد تانک و ۲ هزار موشک ضد هوایی استینگر به اوکراین ارسال کرده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این مقام پنتاگون روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که از زمان آغاز تهاجم روسیه، ۱۴ کشور کمک های امنیتی به اوکراین ارسال کرده اند. 

وی تصریح کرد برخی از این کشورها در گذشته به ندرت چنین تجهیزات قابل توجهی را ارسال کرده بودند.

به گفته این مقام، اکثر بسته کمک امنیتی ۳۵۰ میلیون دلاری آمریکا نیز به اوکراین تحویل داده شده است.

 پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورهای عضو ناتو می‌توانند به اوکراین جنگنده ارسال کنند.

اوکسانا مارکاروا سفیر اوکراین در آمریکا به شبکه سی بی اس گفت که اوکراین امیدوار است هرچه سریعتر جنگنده ها را از لهستان دریافت کند.

وی ادامه داد: ما در حال همکاری با آمریکایی‌ها، به‌ویژه دوستان و متحدان خود برای تامین مداوم مهمات، تسلیحات ضدهوایی و ضدتانک و جنگنده ها هستیم تا  بتوانیم به طور مؤثر از کشورمان دفاع کنیم.

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.