۰ نفر

خط تلفنی برای رفع تعارض میان آمریکا و روسیه راه اندازی شد

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۰۰
کد خبر: 617481
خط تلفنی برای رفع تعارض میان آمریکا و روسیه راه اندازی شد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این هفته خط تلفنی برای رفع تعارض میان آمریکا و روسیه راه اندازی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جان کربی سخنگوی پنتاگون اظهار داشت که این خط تلفن که این هفته بین آمریکا و روسیه ایجاد شد، یک اقدام دوجانبه برای کاهش تعارض میان واشنگتن و مسکو است.

به گفته وی، این خط توسط فرماندهی اروپای ارتش آمریکا تحت فرماندهی ژنرال تاد ولترز، مدیریت می شود.

کربی ادامه داد این خط تلفن (ارتباطی) برای کاهش خطرات ناشی از محاسبه اشتباه و در صورت نیاز، ایجاد توانایی برقراری ارتباط در زمان واقعی،  به ویژه اکنون که هواپیماهای اوکراینی و روسیه برای کنترل حریم هوایی اوکراین رقابت می کنند، مفید است.

همچنین یک "خط تلفن قرمز" در دوران جنگ سرد در سال ۱۹۶۳ پس از بحران موشکی کوبا راه اندازی شد و امکان ارتباط مستقیم بین کاخ سفید و کرملین را فراهم کرد.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

 پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.