۰ نفر

تکذیب توقیف کشتی تفریحی سرمایه دار روسی توسط آلمان

۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۰۱
کد خبر: 617331
تکذیب توقیف کشتی تفریحی سرمایه دار روسی توسط آلمان

مقام های آلمان گزارش‌ها مبنی بر توقیف سه کشتی تفریحی متعلق به سرمایه داران روس در بندر هامبورگ در نتیجه تحریم‌های غرب بر سر اوکراین را تکذیب کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، "سوزان ماینکه"سخنگوی اداره اقتصاد و نوآوری هامبوگ به خبرگزاری فرانسه گفت که این گزارش‌ها صحت ندارد و تا آنجا که وی اطلاع دارد، هیچ کشتی تفریحی توقیف نشده است.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داد که مسئولان آلمانی کشتی تفریحی ۶۰۰ میلیون دلاری "آلیشر عثمانوف" میلیاردر روس را که در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته را در بندر هامبورگ مصادره کردند.

این کشتی لوکس که ۱۵۰ متر طول داشته، "دیلبر" نام دارد و از استخری ۲۵ متری برخوردار است.

تحریم‌های کشورهای غربی پس از آن صورت می گیرد که روسیه پنجشنبه گذشته با فرمان ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور دست به اقدام‌های نظامی گسترده علیه اوکراین زد که این درگیری‌ها تاکنون هزاران کشته و یا زخمی به جا گذاشته است.

با آغاز درگیری میان روسیه و اوکراین، آلمان سیاست دیرینه عدم ارسال تسلیحات به مناطق جنگی را در پیش گرفته که تا حدی ریشه در تاریخ این کشور در قرن بیستم و صلح طلبی آن دارد. صدراعظم آلمان در هفته‌های اخیر هنگام امتناع از تحویل سلاح‌های مرگبار به اوکراین، بارها به این سیاست اشاره کرده بود.

اولاف شولتس صدراعضم آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد، آتش بس در اوکراین و ادامه مذاکرات برای خروج نیروهای روسیه از این کشور ضروری است.