۰ نفر

تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۰۹
کد خبر: 616503
تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه 26 شخصیت روسی شامل فرماندهان ارتش، تاجر و خبرنگار وضع کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در ادامه تنش‌های کشورهای غربی با روسیه بر سر اوکراین، اتحادیه اروپا روز سه شنبه (امروز) از اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو خبر داد.

در ششمین روز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، منابع رسانه‌ای بین‌المللی شامل شبکه الجزیره امروز سه شنبه خبر دادند، که اتحادیه اروپا دست به اعمال تحریم‌هایی تازه علیه روسیه زده است.

طبق این گزارش‌ها، اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه ۲۶ شخصیت روسی اعمال کرده که در میان آنها اسامی فرماندهان ارتش، تاجر، فعالان و مدیران بانکی و خبرنگار دیده می‌شود.

اقدام اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های تازه علیه روسیه در شرایطی صورت گرفته که مقام‌های این اتحادیه پیشتر هم راستا با مواضع آمریکا علیه ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور، سرگئی لاوروف وزیر خارجه و سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور تحریم کرده بودند.

پیش از این وزیر دارایی فرانسه در اظهارات روز سه شنبه (امروز) خود ضمن محکوم کردن «حمله روسیه به اوکراین» هشدار داده بود که کشورهای اروپایی در صدد اعمال «جنگ اقتصادی علیه روسیه» هستند؛ اظهارایت که با واکنش تند دیمیتری مدودف نائب رییس شورای امنیت فدراسیون روسیه مواجه شد.

مدودف در پیامی خطاب به فرانسوی‌ها در توییتر نوشت: «امروز برخی از وزیران فرانسه گفته‌اند که به روسیه اعلام جنگ اقتصادی کرده‌اند. آقایان مواظب حرف زدنتان باشید و فراموش نکنید که در تاریخ بشر، جنگ‌های اقتصادی اغلب به جنگ‌های واقعی تبدیل می‌شوند».