۰ نفر

مایک پنس؛

تحریم های آمریکا غیرموثر است

۶ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۰۰
کد خبر: 615210
تحریم های آمریکا غیرموثر است

معاون رییس جمهوری سابق آمریکا امروز (جمعه) گفت که تحریم‌های دولت جو بایدن علیه روسیه "تقریبا به اندازه کافی موثر نبوده است" و از کاخ سفید خواست تا صادرات انرژی روسیه را هدف قرار دهد و مسکو را از سیستم بانکی بین‌المللی حذف کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا در گفت‌وگو با فاکس نیوز اظهار کرد: این واقعیت که ما هنوز "تحریم‌های تنبیهی" را برای متوقف کردن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعمال نکرده‌ایم، برای من "غیر قابل درک" است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، پنس استدلال کرد که موافق و طرفدار اخراج روسیه از سیستم مالی بین‌المللی سوئیفت است؛ زیرا این سیستم بخش "قابل توجهی" از درآمد اقتصادی این کشور را تشکیل می‌دهد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گفت که "حذف روسیه از سیستم سوئیفت لزوما خارج از گزینه‌های روی میز ما نیست اما برخی از متحدان اروپایی با این اقدام موافق و راحت نیستند."

مایک پنس درخصوص مسئله اوکران عنوان داشت: مردم اوکراین در این کشور در حال دست و پنجه نرم کردن با جنگ و در حال مرگ و نابودی هستند. و اینجا در آمریکا دولت بایدن به این موضوع توجهی نمی‌کند. در حال حاضر ما باید فورا تحریم‌های تنبیهی را علیه روسیه اعمال کنیم و منبع اصلی درآمد روسیه را که صادرات انرژی و نفت است، تحریم کنیم.

آمریکا و متحدانش تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرده‌اند و ناتو امروز اعلام کرد که اعضای این ائتلاف قصد دارند تسلیحات دفاعی بیشتری را به اوکراین ارائه کنند و همچنین نیروهایی را به متحدان نزدیک به روسیه و اوکراین ارسال کنند.