۰ نفر

تماس مکرون با پوتین

۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۲۷
کد خبر: 615035
تماس مکرون با پوتین

رییس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه تلفنی با «امانوئل مکرون»، رییس‌جمهور فرانسه گفت‌وگو کرد.

به گزارش رویترز، دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری روسیه موسوم به کرملین اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین»، رییس‌جمهور این کشور روز پنجشنبه تلفنی با «امانوئل مکرون»، رییس‌جمهور فرانسه گفت‌وگو کرد و توضیحات جامعی درباره دلایل اقدامات روسیه در اوکراین به او داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، کرملین گفت این تماس به ابتکار مکرون انجام شد و او و پوتین توافق کردند که در ارتباط باقی بمانند. در بیانیه کاخ کرملین آمده است که رهبران فرانسه و روسیه یک «تبادل نظر جدی و صریح» درباره اوکراین داشتند و پوتین «توضیحات جامعی درباره دلایل و شرایط تصمیم برای انجام یک عملیات نظامی ویژه» در اوکراین ارائه کرد.

مکرون در هفته‌های اخیر دیپلماسی فشرده‌ای را برای جلوگیری از تهاجم روسیه به اوکراین از جمله مذاکرات با پوتین در کرملین انجام داده بود که بی نتیجه ماند.

از سوی دیگر کاخ الیزه در پاریس نیز گزارش داد که «امانوئل مکرون»، رییس جمهور فرانسه با «ولادیمیر پوتین»، رییس جمهور روسیه تماس گرفت و خواستار توقف فوری عملیات نظامی روسیه در اوکراین شد.

دفتر مکرون گفت که او به همتای روس خود گفته است که روسیه خود را در معرض تحریم‌های گسترده قرار داده و افزود که رهبر فرانسه این تماس را پس از مشورت با «ولودیمیر زلنسکی»، رییس جمهور اوکراین انجام داده است.