۰ نفر

کاخ سفید دیدار بایدن و پوتین را تکذیب کرد

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۱۵
کد خبر: 614340
کاخ سفید دیدار بایدن و پوتین را تکذیب کرد

در بحبوحه افزایش تنش‌ها بر سر اوکراین، کاخ سفید اعلام کرد در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای نشست بین جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، با بیان اینکه کاهش تنش‌ها با اوکراین برای برگزاری چنین نشستی ضروری است، گفت: «مطمئناً در حال حاضر این موضوع جزو برنامه‌ها نیست».

پیش از این، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، پیشنهاد برگزاری نشست میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را داده بود و دو طرف این پیشنهاد را پذیرفتند.

روز دوشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که روسیه به طور رسمی استقلال دونتسک و لوهانسک را از اوکراین به رسمیت می شناسد.

به گزارش صدی البلد، تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک با تحریم‌های غرب مواجه شد که مهم‌ترین آن اعلام آلمان برای تعلیق تصویب عملیات خط لوله "نورد استریم 2" جهت انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق آلمان بود.

پس از امضای فرمان پوتین مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه جدا شده در شرق اوکراین، کشورهایی چوند ایالات متحده، اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا نیز تحریم هایی را علیه روسیه اعلام کردند.