۰ نفر

انتقاد روسیه از فرانسه به دلیل ارسال سلاح به اوکراین

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۴۴
کد خبر: 613009
انتقاد روسیه از فرانسه به دلیل ارسال سلاح به اوکراین

رییس جمهور روسیه روز شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با رییس جمهور فرانسه از اقدام کشورهای عضو ناتو در ارسال تسلیحات و مهمات به اوکراین انتقاد کرده و گفت این اقدام،‌ کی‌یف را تشویق خواهد کرد تا درگیری‌ها در دونباس را با توسل به زور حل کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، کاخ کرملین روسیه خبر داد که «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه روز یکشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه از تلاش‌های ناتو برای انتقال تسلیحات به اوکراین انتقاد کرده و گفت که این اقدام ناتو کی‌یف را تشویق خواهد کرد تا درگیری‌ها در دونباس را با توسل به زور حل کند.

کرملین اضافه کرد: « (در این گفت‌وگوی تلفنی) نگرانی‌های جدی در مورد وخامت شدید اوضاع در خط تماس در دونباس ابراز شد. رییس جمهور روسیه اظهار کرد که تحریک‌های نیروهای امنیتی اوکراین، دلیل تشدید تنش‌هاست. توجه‌ها به تلاش‌های کنونی کشورهای ناتو در ارسال تسلیحات و مهمات مدرن به اوکراین جلب شد و این اقدام، کی‌یف را به سوی راه‌حل نظامی برای مشکلی که دونباس نامیده می‌شود هدایت می‌کند».

کاخ کرملین روسیه اضافه کرد: «در نتیجه آن، غیرنظامیان جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک رنج می‌برند و مجبور می‌شود برای فرار از گلوله‌باران‌های روز افزون به روسیه پناه بیاورند».

تنش‌ اوکراین و کشورهای غربی با روسیه، در سال‌های گذشته به خصوص بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به شدت افزایش پیدا کرده است. این شبه جزیره پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه‌های مورد حمایت غرب و قدرت گرفتن گروه‌های متمایل به روسیه در شرق اوکراین بعد از یک همه پرسی از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست.

کرملین با توجه به درگیری‌های روزهای اخیر در منطقه دونباس در شرق اوکراین عمیقاً نگران شعله‌ور شدن اوضاع در اوکراین است و آن را از نزدیک زیر نظر دارد.