۰ نفر

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه هند

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵
کد خبر: 612335
دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه هند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارها های خود با وزرای امور خارجه کشورهای حاضر در پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ، با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند دیدار و در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه و اهتمام مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هند در این دیدار در مورد توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری فی مابین دو کشور فارغ از تحولات در وین توافق کردند. 

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به ظرفیت های گسترده برای توسعه و گسترش همه جانبه روابط بین تهران و دهلی نو، بر آمادگی تهران برای اجرایی کردن پروژه های توافق شده بین دو کشور تاکید کرد. 

امیرعبداللهیان با ابراز خوشحالی از بهبود وزیر امور خارجه هند، به برنامه ریزی برای سفر خود به دهلی در اولین فرصت اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد تا در این سفر توافقات خوبی برای توسعه و ارتقای بیش از پیش روابط دوجانبه و مشورت و رایزنی در خصوص برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای صورت پذیرد. 

سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار با تاکید بر تاکید کشورش بر توسعه همکاری ها با یران در سه حوزه نفت، صنعتی، کشاورزی و تجاری، بر آمادگی هند برای گشایش خط اعتباری برای همکاری های اقتصادی و تجاری تاکید کرد. 

وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین وضعیت افغانستان، بر دیدگاه مشترک و نزدیک دو کشور در مورد ضرورت تشکیل دولت‌ فراگیر با مشارکت همه گروه های سیاسی در افغانستان تاکید کردند.