۰ نفر

جلوگیری از تعطیلی دولت بایدن توسط کنگره

۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹
کد خبر: 612079
جلوگیری از تعطیلی دولت بایدن توسط کنگره

مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه (به وقت محلی) طرحی تصویب کرد که بر اساس آن از تعطیل شدن دولت «جو بایدن» تا ماه مارس جلوگیری می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این طرح یک روز پیش از اتمام زمان باقی مانده با ۶۵ رای موافق و ۲۷ رای مخالف به تصویب رسید و به موجب آن تامین مالی دولت بایدن تا ۱۱ ماه مارس (۲۰اسفند) ادامه می‌یابد. 

حال این طرح به دفتر بایدن ارسال می‌شود تا رییس جمهور آمریکا آن را امضا کند. 

این لایحه که به عنوان یک قطعنامه ادامه دار شناخته می‌شود، به قانونگذاران تقریباً سه هفته دیگر فرصت می‌دهد تا به یک توافق بزرگ دست یافته و بودجه دولت را تا پایان ماه سپتامبر سالجاری میلادی تامین کنند. 

 در سیاست آمریکا، تعطیلی دولت وضعیتی است که در آن دولت ارایه همه خدمات جز خدمات حیاتی را متوقف می‌کند. این خدمات شامل پلیس، آتش‌نشانی، خدمات ملی آب و هوا و سازمان‌های وابسته به آن، خدمات پزشکی در تأسیسات فدرال، خدمات پستی، نیروهای مسلح و مدیریت ترافیک هوایی است.

تعطیلی ممکن است زمانی رخ دهد که یک نهاد قانونگذاری (از جمله قدرت قانونگذاری وتو توسط مسیول اجرایی) نمی‌تواند بر سر تخصیص بودجه برنامه‌های دولت در سال مالی پیش رو به توافق برسد. در نبود منابع کافی، دولت فراهم کردن خدمات غیرضروری را در آغاز سال مالی تحت تأثیر، متوقف می‌کند. 

تعطیلی دولت فدرال موجب می‌شود پرداختی شمار زیادی از کارمندان فدرال متوقف شود.