۰ نفر

ارائه پاسخ پیشنهاد تضمین امنیتی آمریکا توسط روسیه

۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۴۷
کد خبر: 611941
ارائه پاسخ پیشنهاد تضمین امنیتی آمریکا توسط روسیه

مسکو امروز (پنجشنبه) نامه حاوی پاسخ به پیشنهاد تضمین های امنیتی را به آمریکا ارائه کرد و برای این منظور سفیر آمریکا در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو روز پنجشنبه پس از اعلام طرف روسی برای ارائه پاسخ به پیشنهادات در مورد تضمین های امنیتی به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

سفیر آمریکا به مدت ۱۵ دقیقه در وزارت خارجه روسیه حضور داشت و سپس بدون هر گونه اظهار نظری این محل را ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ایتالیا گفته بود که روسیه امروز نامه ای حاوی پاسخ خود در مورد پیشنهادات در مورد تضمین های امنیتی به آمریکا ارائه می کند.

روسیه در اواخر ماه دسامبر نامه ای را در مورد پیشنهاد ارائه تضمین های امنیتی به ناتو و آمریکا ارسال کرد که دو هفته پیش پاسخ آنها را دریافت کرد و به گفته مقامهای روس، پاسخ غرب به این پیشنهادهای روسیه رضایت بخش نیست. 

لاوروف روز دوشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه که به بررسی پیشنهاد تضمین های امنیتی به روسیه اختصاص داشت، گفت که پاسخ آمریکا به پیشنهادهای امنیتی روسیه منفی بود.  

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه به همراه مقامهای وزارت خارجه روسیه به دقت پاسخ به پیشنهادات روسیه را مطالعه کرده است، افزود: در وهله اول پاسخ آمریکا برای ما مهم بود زیرا همه می دانند که چه کسی نقش اصلی را در حل این گونه مسائل در اردوگاه غرب بازی می کند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت که واکنش روسیه به پاسخ های آمریکا و ناتو در مورد پیشنهادهای امنیتی روسیه آماده شده است.  

لاوروف گفت: بنظر من امکانات ما در مورد پیشنهادات امنیتی به پایان نرسیده است. البته مذاکرات نمی تواند بی نهایت ادامه بیابد اما در این مرحله پیشنهاد می کنم این مذاکرات ادامه یافته و گسترش بیابد.  

پوتین نیز در آن دیدار، گسترش ناتو به شرق با عضویت جمهوریهای شوروی سابق ازجمله اوکراین را بسیار خطرناک توصیف کرد.