۰ نفر

بنت در منامه؛

بحرین به ائتلاف ضد ایرانی بپیوندد

۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۲۸
کد خبر: 611464
بحرین به ائتلاف ضد ایرانی بپیوندد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین سفر خود به بحرین از مقام‌های این کشور درخواست کرد تا به ائتلاف ضدایرانی رژیم صهیونیستی بپیوندند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین سفر خود به بحرین از زمان عادی‌سازی روابط، از مقام‌های این کشور درخواست کرد تا به ائتلاف ضدایرانی رژیم صهیونیستی بپیوندند.

روزنامه انگلیسی تایم گزارش کرد که علی‌رغم آنکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و میزبان‌های بحرینی وی در بیانیه‌های رسمی خود بر روابط اقتصادی و دیپلماتیک دوجانبه تأکید کردند اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که نفتالی بنت در اظهارات و نشست‌های محرمانه خود به بحرین به وضوح اعلام کرده است که هدف اصلی این دیدار، «تقویت اتحاد منطقه‌ای آرام علیه ایران است».

طبق این گزارش، بنت قبل از ترک تل‌آویو در خصوص اهداف سفر خود به کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس گفت: « در این زمانه‌های پر فراز و نشیب مهم است که از این منطقه پیامی از حسن نیت، همکاری برای ایستادگی در برابر تهدیدهای مشترک ارسال کنیم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفر به بحرین در گفت‌وگو با روزنامه «الایام» با تکرار لفاظی‌ها علیه ایران گفت: «ما شب و روز با ایران و طرفداران آن نبرد خواهیم کرد. ما به دوستان خود در تقویت صلح، امنیت و ثبات در هرزمانی که از ما بخواهند، کمک می‌کنیم».

علی‌رغم آنکه بنت و میزبان‌های بحرینی وی در بیانیه‌های رسمی خود بر روابط اقتصادی و دیپلماتیک دوجانبه تأکید کردند اما در اصل هدف اصلی سفر به بحرین،«تقویت اتحاد منطقه‌ای آرام علیه ایران است».

بر اساس گزارش روزنامه تایمز، ائتلاف کشورهای حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی در دستورکار نشست «براد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین بود و بنت در این نشست گفت: «مکاری میان کشورهای منطقه و همپیمان قدرتمند آن‌ها ایالات متحده نزدیک‌تر خواهد شد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب (25 بهمن ماه) در صدر هیأتی بلندپایه و برای اولین بار از زمان عادی‌سازی روابط به‌صورت علنی وارد پایتخت بحرین شد و روز گذشته با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه و همچنین «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد بحرین دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

بحرین و امارات عربی متحده در تاریخ دهم ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ با وساطت و فشار «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور وقت آمریکا رسما توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را در کاخ سفید امضاء و روابط خود را با این رژیم علنی کردند. به‌رغم آنکه عمر توافق عاد‌ی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی به دو سال نمی‌رسد؛ اما پایگاه آمریکایی «آکسیوس» اخیرا به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی فاش کرد که تل‌آویو و ابوظبی از بیش از دو دهه گذشته با یکدیگر همکاری اطلاعاتی و دفاعی دارند.

بنت در حالی وارد بحرین شده است که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سیزدهم ماه جاری و در سفری از پیش‌اعلام‌نشده وارد منامه، پایتخت بحرین، شد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با «عبدالله بن حسن النعیمی» همتای بحرینی خود یک توافقنامه امنیتی با منامه امضاء کرده بود.

طبق این توافقنامه که برای اولین بار از زمان عادی‌سازی روابط دو طرف در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ امضاء شده است، همکاری‌های امنیتی راهبردی میان بحرین و تل آویو افزایش می‌یابد؛ اما هنوز گزارشی از جزئیات این توافقنامه و مفاد آن منتشر نشده است.