۰ نفر

هیات رژیم صهیونیستی با اولیانوف دیدار کرد

۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۳۰
کد خبر: 611313
هیات رژیم صهیونیستی با اولیانوف دیدار کرد

هیات اعزامی تل‌آویو با نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین دیدار کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» که ریاست هیات روسیه در مذاکرات با موضوع برداشتن تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه ایران را برعهده دارد، روز سه شنبه (امروز) با یک هیات ارشد رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در صفحه توییتر شخصی خود از دیدار با یک هیات اعزامی رژیم صهیونیستی به وین خبر داد. وی در این توییتر عکسی از این دیدار هم منتشر کرد.

در توییت این دیپلمات ارشد روس آمده است: «همکاران اسرائیلی (اعزامی) از پایتخت و نمایندگی دائم آنها در وین امروز با ما دیدار کردند. ما در مورد موضوعات مرتبط با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صحبت کردیم».

اولیانوف که ریاست هیات روسیه در مذاکرات وین با موضوع برداشتن تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه ایران را برعهده دارد، در توییتر خود توضیح خاصی نداد اما در پاسخ به سوال یک کاربر توییتر درباره محتوای این دیدار نوشت: «اسرائیل یک کشور عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است».

در عکسی که اولیانوف از این دیدار منتشر کرد، «جاشوا زارکا» معاون مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در امور راهبری و «دیوید نوسبام» نماینده تل‌آویو در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیده می‌شوند.

زارکا و نوسام روز دوشنبه (دیروز) در وین با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کردند. به گفته این مقام ارشد وزارت خارجه تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا، آنها با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «گفت‌و‌گوی خوبی درباره جنبه‌های هسته‌ای پرونده ایران» داشتند.

دیدار هیات رژیم صهیونیستی با دیپلمات ارشد روسیه در شرایطی انجام شده که گفت‌و‌گوهای دور هشتم مذاکرات وین به منظور برداشتن تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه ایران ادامه دارد و مقام‌های شرکت کننده در این مذاکرات در حال رایزنی‌‌های فشرده هستند.

همزمان با مذاکرات وین، بازی آمریکا با ضرب‌الاجل‌های ساختگی ادامه دارد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: «در مراحل پایانی مذاکره پیچیده‌ای هستیم...با سرعت کنونی پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، زمان کمی برای ما باقی مانده است»