۰ نفر

نخست وزیر اسرائیل خواستار خروج شهروندانش از اوکراین شد

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۱۹
کد خبر: 610344
نخست وزیر اسرائیل خواستار خروج شهروندانش از اوکراین شد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تمامی شهروندان این رژیم در اوکراین خواست تا فورا این کشور را ترک کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تمامی شهروندان این رژیم در اوکراین خواست تا فورا این کشور را ترک کنند.

بر اساس گزارش والا نیوز، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با صدور هشداری جدید برای سفر به اوکراین اعلام کرد: «در پی ادامه تنش ها و نگرانی از تشدید تنش در اوکراین، وزارت امور خارجه از شهروندان اسرائیلی مقیم اوکراین می خواهد هر چه سریعتر این کشور را ترک کنند».

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه بیانیه خود همچنین از شهروندان اسرائیلی که قصد دارند در آینده نزدیک به اوکراین بروند، خواست تا سفر خود را در این زمان لغو کنند.

شب گذشته خبرنگاه شبکه صهیونیستی والانیوز خبر داد که وزارت خارجه این رژیم تصمیم به تخلیه خانواده دیپلمات‌های اسرائیلی از اوکراین گرفته است.

بر اساس گفته این خبرنگار، تشدید تنش‌های اوکراین با روسیه، دلیل اصلی این تصمیم بوده است.

رژیم صهیونیستی به دلیل حساسیت موضوع تا کنون از خارج کردن خانواده دیپلمات‌های این رژیم از اوکراین خودداری می‌کرد اما روز گذشته تصمیم گرفت تا خانواده دیپلمات‌های خود را از کی‌یف خارج کند.

«جو بایدن»، رییس‌جمهور آمریکا که در هفته‌های گذشته روسیه را به برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین متهم کرده در مصاحبه‌ای بامداد جمعه از شهروندانش کشورش خواست اوکراین را ترک کنند.

رییس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان بی‌سی گفت: «شهروندان آمریکا باید همین حالا اوکراین را ترک کنند. اینطور نیست که با یک سازمان تروریستی طرف باشیم. طرف حساب ما یکی از بزرگترین ارتش‌های دنیا است. وضعیت بسیار متفاوتی است و اوضاع ممکن است خیلی سریع به هم بخورد.»

دولت ژاپن نیز از شهروندان ژاپنی خواسته اوکراین را ترک کنند و به این کشور سفر نکنند.

براساس گزارش راشا تودی، وزارت خارجه کره جنوبی نیز هشدار منع سفر به اوکراین برای شهروندان خود صادر کرده است.