۰ نفر

ضرب الاجل مجدد آمریکا برای توافق

۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۱۲
کد خبر: 609037
ضرب الاجل مجدد آمریکا برای توافق

در ادامه فرافکنیها و تعیین ضرب الاجلهای ساختگی درباره مذاکرات وین، یک مقام آمریکایی مدعی شده، دولت بایدن معتقد است فقط تا پایان ماه فوریه فرصت حصول یک توافق وجود دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در ادامه فرافکنی‌ها و تعیین ضرب‌الاجلهای ساختگی درباره مذاکرات وین به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت جو بایدن معتقد است تا پایان ماه فوریه فرصت حصول یک توافق در وین وجود دارد. 

درحالیکه به گفته مذاکره کنندگان خارجی حاضر در وین به لحظات تصمیم گیری آمریکا در زمینه بازگشت به برجام نزدیک می‌شویم، این سه مقام آمریکایی مدعی شده‌اند که «اگر تا پایان ماه جاری میلادی برجام احیا نشود آمریکا مسیر خود را تغییر خواهد داد.»

این درحالیست که بنا به گفته مقامات اروپایی، در حوزه‌های مختلف مذاکراتی پیشرفت‌های قابل توجهی در وین حاصل شده و حصول توافق نهایی به تصمیمات سیاسی در واشنگتن گره خورده است.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شده است که ادامه پیشرفت در مذاکرات به تصمیمات سیاسی در تهران نیاز دارد!

پیش از این مقامات ایرانی درباره تعیین مهلت و ضرب الاجلهای ساختگی به غربیها هشدار داده بودند. نمایندگان ایران در مذاکرات وین تصریح کرده‌اند برای تهران نتیجه مهم‌تر از زمان است. تهران در تلاش است برجام را که از نخستین روزهای اجرایی شدن در اثر برخی سیاست‌های آمریکا و کشورهای غربی به توافقی تهی از منافع اقتصادی برای طرف ایرانی تبدیل شد به سمت توافقی دوجانبه و متوازن پیش ببرد. 

دیپلمات‌های انگلیس، آلمان و فرانسه نیز چند هفته پیش در بیانیه‌ای ضمن تصریح بر اینکه نمی‌خواهند برای مذاکرات «ضرب‌الاجل‌های ساختگی» تعیین کنند گفته بودند که برای حصول توافق «چند هفته زمان» وجود دارد و نه چند ماه.