۰ نفر

امیرعبداللهیان: اخذ تضمین از موضوعات اصلی ما است

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۵۵
کد خبر: 607199
امیرعبداللهیان: اخذ تضمین از موضوعات اصلی ما است

​امیرعبداللهیان تصریح کرد: تضمین را در همه سطوح سیاسی. حقوقی و اقتصادی مطالبه کردیم و در بخش هایی از آن توافقاتی حاصل شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان امروز (شنبه) در حاشیه حضور در مرقد مطهر امام راحل به مناسبت دهه فجر در جمع خبرنگاران درباره اظهارات رابرت مالی مبنی بر اینکه نمیتوانیم تضمین دهیم که دولت بعدی آمریکا به برجام پایبند باشد، گفت: در خصوص مذاکرات وین برای لغو تحریم ها، یکی از موضوعات اساسی ما گرفتن تضمین های لازم از طرف های به ویژه غربی است.

وی ادامه داد: آنچه را که هیات در خصوص تضمین، هیات ایران دنبال می کند، ما تضمین را در همه سطوح سیاسی، حقوقی و اقتصادی مطالبه کردیم. در بخش هایی از آن توافقاتی حاصل شده، اما هنوز هیات مذاکره کننده ایران با جدیت اخذ تضمین ملموس از طرف های غربی برای پایبندی آنها بر تعهداتی که بر مبنای توافق وین حاصل شود را دنبال خواهند کرد.

وی درباره تمدید برخی از معافیتهای تحریمی توسط آمریکا نیز اظهار داشت: ما به طرفهای آمریکایی از طریق واسطه هایی مه این روزها پیام هایی را منتقل می کنند به صراحت گفتیم باید در عمل حسن نیت خودشان را نشان دهند.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: حسن نیت در عمل از نظر ما این است که بر روی زمین اتفاق ملموسی رخ دهد. لغو بخشی از تحریم ها به معنای عینی و واقعی خودش ترجمان حسن نیتی است که آمریکایی ها از آن صحبت می کنند.  آنچه بر روی کاغذ رخ می دهد خوب است، ولی کافی نیست.