۰ نفر

هشدار آمریکا به دور زدن تحریم های روسیه توسط چین

۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۰۷
کد خبر: 606954
هشدار آمریکا به دور زدن تحریم های روسیه توسط چین

واشنگتن می‌گوید علیه شرکت‌های چینی که به دور زدن تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه روسیه با محوریت موضوع اوکراین اقدام کنند، ابزارهایی در اختیار دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست گزارش داد در آستانه دیدار روسای جمهوری روسیه و چین در پکن، واشنگتن به چین هشدار داده است که روسیه را در مقابله با تحریم‌های احتمالی مرتبط با موضوع اوکراین، حمایت نکند. 

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه اظهار کرد واشنگتن و متحدانش گستره‌ای از ابزارها را علیه شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های چینی که اقدامات تنبیهی احتمالی علیه روسیه را دور بزنند، در اختیار دارد.

در آستانه آغاز بازی‌های المپیک زمستانی در چین، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه ساعتی قبل وارد پکن شد و قرار است با «شی جین پینگ»، رئیس‌جمهوری چین دیدار و گفت‌وگو کند. 

تبلیغات رسانه‌ای کشورهای غربی به ویژه آمریکا در خصوص احتمال اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین در هفته‌های اخیر در حالی شدت یافته که مسکو بارها تاکید کرده است قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد. 

برخی سناتورهای آمریکایی هم خبر دادند که مجلس سنای آمریکا به دستیابی به توافقی برای تصویب قانون تحریم روسیه به دلیل تهاجم ادعایی علیه اوکراین، بسیار نزدیک شده است که دربرگیرنده مجازات‌هایی خواهد بود که شاید پیش از حمله احتمالی، به اجرا گذاشته شود.

به‌گفته این سناتورها، برخی از تحریم‌ها حتی ممکن است پیش از تهاجم روسیه و به علت عملکردهای پیشین مسکو همچون حملات سایبری به اوکراین و اقدامات برای تضعیف دولت کی‌یف از داخل، به  اجرا گذاشته شود.