۰ نفر

استقرار سه هزار نظامی آمریکایی در شرق اروپا

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۵۷
کد خبر: 606525
استقرار سه هزار نظامی آمریکایی در شرق اروپا

سی ان ان اعلام کرد: جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه با استقرار سه هزار نظامی این کشور در آلمان، لهستان و رومانی موافقت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، انتظار می رود که نزدیک به ۲۰۰۰ نظامی آمریکا به لهستان و چند هزار دیگر در رومانی و دیگر به کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" اعزام شوند.

سی ان ان افزود: این نیروها در روزهای آینده در این کشورها  استقرار خواهند یافت.

به نوشته تارنمای آتلانتیک؛ دولت بایدن انتقال محموله های سلاح به اوکراین را تشدید کرده و ۸۵۰۰ نیروی آمریکا آماده استفرار در شرق اروپا هستند. دولت بایدن حتی روسیه را به اعمال تحریم های شدید در صورت حمله به اوکراین تهدید کرده و حتی بایدن هشدار داده در صورت وقوع حمله روسیه به اوکراین، پوتین با پیامدهای جدی روبرو می شود.

اما بایدن هرگونه حمله نظامی نیروهای آمریکایی را به طور دفاع مستقیم از اوکراین، رد کرده است. رییس‌جمهوری امریکا اخیرا گفت: ما قصدی برای استقرار نیروهای آمریکایی در اوکراین نداریم.

در ادامه این مطلب آتلانتیک آمده است: اوکراین یک عضو ناتو نیست بنابراین واشنگتن ملزم به دفاع از اوکراین در صورت حمله به این کشور نمی باشد.

جنگ های طولانی و پرهزینه آمریکا در قرن ۲۱(افغانستان و عراق) به طور غیرقابل انکاری موجب کاهش چشمگیر حمایت‌های عمومی از مداخله های نظامی فرامرزی آمریکا شده است.

در جدیدترین نظرسنجی در آمریکا درباره گزینه‌ها پس از حمله احتمالی روسیه به اوکراین، فقط ۱۱ درصد اعلام کردند واشگتن باید نیرو به اوکراین اعزام کند تا در کنار نیروهای اوکراینی با روسیه بجنگند. همچنین فقط چهار درصد اعلام کردند در این صورت آمریکا باید به روسیه حمله کند.

گزینه های بایدن در قبال روسیه محدود است و این به دلیل قدرت نظامی روسیه، اختلاف نظرها میان متحدان آمریکا در اروپا و مخالفت‌ عمومی در آمریکا با آغاز یک جنگ فرامرزی دیگر می‌باشد.