۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

جنجال گزارش ۲۰۰صفحه‌ای سعید جلیلی

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۶
کد خبر: 605622
جنجال گزارش ۲۰۰صفحه‌ای سعید جلیلی

دفتر سعید جلیلی در تماس خبرنگار اقتصادآنلاین وجود گزارشی که علیه دور جدید مذاکرات است را تکذیب کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، طبق گزارش‌ها سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گزارش مفصلی علیه دور جدید مذاکرات نوشته است. دفتر سعید جلیلی در تماس خبرنگار اقتصادآنلاین وجود گزارشی که علیه دور جدید مذاکرات است را تکذیب کرده است. 

این گزارش که نزدیک به ۲۰۰صفحه است به مضرات مدل مذاکراتی تیم مذاکره کننده فعلی وزارت خارجه اشاره کرده و روند حرکت آنها را به ضرر ایران دانسته است.جلیلی معتقد است که در شرایط فعلی نباید مذاکره کرد و صرفا باید امتیاز قابل اندازه گیری و بررسی از آمریکاییها گرفت.

برآورد جلیلی این است که باید اینقدر در داخل قوی شویم که آمریکایی ها را صرفا برای برداشتن تحریم ها به میز مذاکره بکشانیم. یکی از نزدیکان جلیلی گفته بهتره است این گزارش را برای ثبت در تاریخ منتشر کنیم که با مخالفت جدی جلیلی مواجه شده است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارتخارجه نیز امروز در نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص جزئیات نامه انتقادی سعید جلیلی در خصوص مذاکرات وین، گفته است: «مناسب است پاسخ این سوال را از خود ایشان بگیرید اما می‌توانم بگویم ما با اجماع در حال مذاکره در وین هستیم و همه باید این سرمایه را پاسخ بدهند.