۰ نفر

مذاکره کاخ سفید با بانک‌های آمریکایی برای تحریم روسیه

۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۱۹
کد خبر: 605017
مذاکره کاخ سفید با بانک‌های آمریکایی برای تحریم روسیه

گزارش‌ها حاکی از آن است آمریکا در حال مذاکره با بانک‌های بزرگ برای به حداقل رساندن تبعات اعمال تحریم علیه روسیه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، گزارشات حاکی از آن است که مقامات دولت آمریکا جلساتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ درباره تحریم‌های روسیه با بانک‌های بزرگ این کشور داشته‌اند و این اقدامات در راستای حصول اطمینان از عدم تأثیر گذاری تحریم‌های احتمالی علیه روسیه بر نظام مالی بین‌الملل انجام شده است.

گفته می‌شود؛ اعضای شورای امنیت ملی آمریکا و برخی مقامات بلندپایه آمریکایی این هفته با مدیران چند بانک بزرگ نظیر سیتی گروپ، بانک آمریکا، جی پی مورگان و گلدمن ساکس داشتند تا نحوه اعمال این تحریم‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد ارزیابی قرار دهند.

به گزارش بلومبرگ، رسانه‌های غربی چند روزی است که مدعی هستند تنش مرزی بین روسیه و اوکراین بالا گرفته؛ چراکه روس‌ها چند هزار سرباز را‌‌‌‌‌‌‌‌ در مرز خود با اوکراین مستقر کردند. در حالی که مسکو بارها گفته که برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارد، اما کشورهای غربی در تلاش هستند تا خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ آماده وقوع این جنگ احتمالی کنند.

اتحادیه اروپا و آمریکا در حال آماده‌سازی یک بسته تحریمی است که ممکن است در قالب آن مبادلات ارزی به روبل روسیه محدود شود. از دیگر تحریم‌های احتمالی غرب علیه روسیه می‌توان به اعمال تحریم‌های نفتی و قطع دسترسی این کشور به سوئیفت اشاره کرد.

گفته می‌شود روزانه 42 میلیون تراکنش بین روسیه و شبکه سوئیفت انجام می‌شود و گفته می‌شود غربی‌ها فکر می‌کنند قطع دسترسی بانک‌های روسیه به سوئیفت گزینه کمرشکن برای روس‌ها خواهد بود.