۰ نفر

موافقت پکن با بازدید کمیسیونر حقوق بشر از منطقه سین کیانگ

۸ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۵۷
کد خبر: 604736
موافقت پکن با بازدید کمیسیونر حقوق بشر از منطقه سین کیانگ

بر اساس گزارش های خبری، پکن با بازدید کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل از منطقه «سین کیانگ» موافقت کرده است.

به گزارش  روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست»، پکن اعلام کرده است در صورتی که بازدید کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل از منطقه «سین کیانگ» به دور از هرگونه غرض ورزی سیاسی بوده و رویکردی دوستانه  داشته باشد، آنها می توانند پس از  برگزاری المپیک زمستانی به این منطقه سفر کنند.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، چین بر این باور است که  ادعاهای حقوق بشری که درباره رفتار پکن با اقلیت اویغور ساکن منطقه سین کیانگ بیان شده ، نوعی بازی سیاسی است که از سوی آمریکا مطرح شده است.

برپایه این گزارش چین موافقت کرده است به «میشل باشله»، رییس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اجازه بازدید از منطقه  «سین کیانگ» را بدهد با این شرط که آن بازدید دوستانه و خارج از چارچوب تحقیقاتی باشد.  قرار است المپیک زمستانی پکن در تاریخ ۲۰ فوریه (اول اسفند) خاتمه یابد.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر، اظهارات «جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا در مورد استان مسلمان نشین سین کیانگ را یک توطئه سیاسی خواند و افزود گزارش به اصطلاح ظلم و کار اجباری اویغورها در شین جیانگ (سین کیانگ) صد در صد دروغ است.

وی افزود: در حال حاضر، جامعه شین جیانگ در هماهنگی و باثبات کامل است و مسیر توسعه اقتصادی، وحدت اقوام، هماهنگی مذهبی و صلح و رضایت مردم همه اقوام از زندگی خود را طی می‌کند.

به گفته وی تمام حقوق مشروع مردم شین جیانگ به طور کامل تامین شده است. این به "اصطلاح مساله" صد در صد یک توطئه سیاسی است و هدف اصلی آن تخریب ثبات شین جیانگ و جلوگیری از توسعه چین است.

این مقام چینی ادامه داد: آمریکا همواره مدعی دفاع از دموکراسی و حقوق بشر است اما خودش همواره حقوق بشر را نقض می کند. تبعیض نژادی در ایالات متحده شدید شده و ضعف در مبارزه با همه گیری کرونا باعث مرگ بیش از ۷۰۰ هزار نفر مبتلایان این بیماری شده است.