۰ نفر

روایت وزیر خارجه قطر از دیدار با رییسی

۸ بهمن ۱۴۰۰، ۶:۴۶
کد خبر: 604571
روایت وزیر خارجه قطر از دیدار با رییسی

وزیر امور خارجه قطر در صفحه توییتر خود نوشت: امروز در تهران با رییس‌جمهور ایران دیدار کردم و سلام امیر قطر را به او رساندم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر، که به تهران سفر کرده است با انتشار تصاویری در صفحه توییتر خود نوشت: امروز در تهران با رییس جمهور ایران دیدار کردم و سلام و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر را به رساندم. در این دیدار درخصوص آخرین تحولات منطقه و برخی مسائل که ثبات منطقه را تضمین می کند، رایزنی کردیم.

بر اساس این گزارش، رییس‌جمهور روز پنجشنبه در دیدار محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با اشاره به اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای گفت: تعمیق روابط و هم‌افزایی بیشتر کشورهای همسایه می‌تواند امنیت‌ساز باشد.

رییسی با تاکید بر اهمیت سازوکارهای چندجانبه در تامین امنیت، به‌خصوص در حوزه‌ انرژی، تصریح کرد: لازم است هماهنگی و هم‌افزایی در سیاست‌های انرژی کشورهای تولیدکننده، حفظ و تقویت شود.

رییسی اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید را توسعه و تعمیق روابط و همکاری با کشورهای منطقه و همسایه دانست و تاکید کرد: تهران همکاری‌های منطقه‌ای را به نفع صلح، امنیت و پیشرفت ملت‌های منطقه می‌داند و از آن استقبال می‌کند.

رییس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های همکاری تهران - دوحه در بخش‌های مختلف سیاسی اقتصادی و فرهنگی گفت: آمادگی داریم تمام زمینه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای را به نفع دو ملت فعال کنیم.

رییسی با بیان این که حضور بیگانگان در غرب آسیا ناامنی و نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: بیگانگان برای هویت و شخصیت ملت‌ها و دولت‌های منطقه احترام قائل نیستند و تصور می‌کنند که کدخدای دنیا هستند؛ در حالی‌ که آنها باید روحیه استکباری و خودبرتربینی را کنار گذاشته و هویت و فرهنگ ملت‌ها را به رسمیت بشناسند. ملت ایران همواره بر مواضع اصولی خود تاکید کرده و بدون توجه به خواست دشمنان با قوت مسیر پیشرفت را طی می‌کند؛ به نحوی که آمریکایی‌ها رسما اعلام کردند که فشار حداکثری آنها نتیجه‌ای نداشته است.

از سوی دیگر، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار پس از بیان دعوت رسمی امیر قطر از رییسی برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز اظهار داشت: قطر مصمم است تمام تلاش خود را برای افزایش سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی به کار گیرد و امیر قطر شخصا روند توسعه روابط بین دو کشور را پیگیری می‌کند.

وزیر خارجه قطر خاطرنشان کرد: قطر نیز در مورد این که حضور نیروهای خارجی در منطقه آثار منفی دارد با ایران هم‌نظر است و معتقدیم کشورهای منطقه باید با اتکا به همکاری‌های منطقه‌ای مسیر صلح و پیشرفت را در پیش بگیرند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی صبح امروز نیز با حضور در وزارت امور خارجه با حسین امیر عبداللهیان، همتای ایرانی خود دیدار و رایزنی کرد.