۰ نفر

جانسون علیه استعفا

۲۹ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۲۲
کد خبر: 601585
جانسون علیه استعفا

پس از افشای برگزاری مراسمی در ساختمان‌های دولتی و دفتر نخست وزیری انگلیس در بحبوحه شیوع کرونا، بوریس جانسون اعلام کرد استعفا نمی‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اد کاستلو، رییس گروه هواداران حزب محافظه کار انگلیس معتقد است کسی در حزب محافظه کار، از وضعیت این حزب و عملکرد بوریس جانسون رهبر حزب محافظه کار راضی نیست.

به گزارش الجزیره،  او و بسیاری از اعضا و هواداران حزب حاکم محافظه کار در نامه‌هایی خطاب به مدیران ستاد‌های حزب در استان‌ها و نمایندگان حوزه‌های انتخابیه درخواست کرده اند خشم آنان را به مقامات حزب اعلام کنند.

به گفته این مقام مسئول در حزب محافظه کار، برخی در این حزب گویند بوریس جانسون باید استعفا دهد، اما تعدادی نیز معتقدند اگرچه نخست وزیر باید استعفا دهد، اکنون زمان مناسبی برای تغییر رهبر حزب محافظه کار نیست.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز در واکنش به این درخواست اعلام کرد: «استعفا نخواهم کرد و منتظر تحقیقات در خصوص این مهمانی خواهم ماند.»

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دست کم ۱۱ نماینده از حزب محافظه کار انگلیس نامه عدم اعتماد به نخست وزیر، ارائه کرده اند.

جانسون هفته گذشته در جلسه پرسش و پاسخ پارلمان به نمایندگان اعلام کرد شرکت در این دورهمی یک رویداد کاری بود و از لحاظ فنی در چارچوب قوانین صورت گرفت.

دومینیک کامینگز، مشاور ارشد پیشین جانسون نیز وی را به دروغگویی متهم و اعلام کرد جانسون از قبل می‌دانست که قرار است در این مهمانی شرکت کند.