۰ نفر

هشدار مسکو به ناتو

۲۳ دی ۱۴۰۰، ۲:۵۱
کد خبر: 599167
هشدار مسکو به ناتو

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که اگر ناتو سیاست بازدارندگی در قبال روسیه را دنبال کند، روسیه به سمت سیاست «مقابله با بازدارندگی» در قبال ناتو حرکت خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، الکساندر گروشکو پس از نشست شورای روسیه و ناتو در بروکسل در روز چهارشنبه گفت: اگر ناتو به سمت سیاست بازدارندگی حرکت کند، این بدان معناست که یک سیاست ضد بازدارندگی از سوی ما وجود خواهد داشت که این وضعیت می‌تواند «پیامدهای وخیم غیرقابل پیشبینی» برای امنیت اروپا داشته باشد.

گروشکو تاکید کرد: ما مجموعه‌ای از اقدامات فنی- نظامی قانونی داریم که در صورت احساس خطر واقعی برای امنیت خود از آنها استفاده خواهیم کرد و اکنون این را احساس می‌کنیم، زیرا آنها کشور ما را هدف ابزارهای تهاجمی خود قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: البته ما نمی‌توانیم این را بپذیریم و در صورت عدم موفقیت کانال‌های دیپلماتیک، تمام اقدامات لازم را برای مقابله با خطر از راه نظامی انجام خواهیم داد.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که ناتو روسیه را «حریف اصلی و خطر اصلی خود» می داند که مسکو آن را رد می کند.

گروشکو یادآور شد: ایالات متحده و متحدانش به دنبال دستیابی به هژمونی در همه زمینه‌های عملیاتی یعنی در زمین، هوا، دریا، فضا و حوزه سایبری هستند.

وی تاکید کرد که اگر کشورهای ناتو مایل به همکاری با روسیه هستند، باید نقش روسیه را به عنوان یک کشوری که به حفظ صلح و ثبات در اروپا کمک می‌کند، بپذیرند.

گروشکو در رابطه با وضعیت اوکراین از ناتو خواست تا ارسال تسلیحات به کی یف را متوقف کند تا از تشدید تنش در این کشور جلوگیری شود.

نشست شورای ناتو-روسیه روز چهارشنبه در بروکسل برگزار شد. کشورهای غربی و آمریکایی مسکو را به استقرار نیروهای نظامی خود مرز با اوکراین و تلاش برای حمله این کشور به کی‌یف متهم کرده است، این در حالی است روسیه بارها این ادعا را رد کرده است.