۰ نفر

رییس پارلمان اروپا درگذشت

۲۱ دی ۱۴۰۰، ۸:۵۳
کد خبر: 598409
رییس پارلمان اروپا درگذشت

سخنگوی ریاست پارلمان اروپا، از درگذشت رییس ایتالیایی و ۶۵ ساله پارلمان در یکی از بیمارستان های این کشور خبر می دهد.

به گزارش  شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «روبرتو کویلو»، سخنگوی ریاست پارلمان اروپا در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، اعلام کرد که «دیوید ساسولی»، رییس پارلمان بامداد امروز (سه شنبه) در سن ۶۵ سالگی درگذشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  شفقنا، سخنگوی ریاست پارلمان اروپا در پیام تویتتری خود در این باره نوشته است: دیوید ساسولی ساعت ۱:۱۵ بامداد یازدهم ژانویه در مرکز مرجع انکولوژی در شهر «آویانو» در (شمال شرق) ایتالیا جایی که در بیمارستان بستری بود، درگذشت؛ زمان و مکان مراسم خاکسپاری تا ساعاتی دیگر اطلاع رسانی خواهد شد.

شایان ذکر است که ساسولی 65 ساله از سال 2009 میلادی به نمایندگی از حزب چپ میانه دمکراتیک ایتالیا (PD) به عضویت پارلمان اروپا درآمده بود و در اوایل ژوئیه سال 2019 نیز به عنوان رییس این نهاد مسئول قانونگذاری در اتحادیه اروپا انتخاب شد تا هفتمین ایتالیایی عهده دار این سمت لقب بگیرد.

این سیاستمدار سوسیال دمکرات و روزنامه نگار برجسته ایتالیایی دو هفته پیش به دلیل عوارض شدید ناشی از ضعف سیستم ایمنی، برای دومین بار ظرف سه ماه گذشته به بیمارستان منتقل شده بود در حالی که پیشتر نیز در ماه سپتامبر گذشته به دلیل بیماری پولمونیت چندین روز در بیمارستان بستری بود.