۰ نفر

دبیرکل سازمان ملل خشونت های نیجریه را محکوم کرد

۲۱ دی ۱۴۰۰، ۲:۵۴
کد خبر: 598371
دبیرکل سازمان ملل خشونت های نیجریه را محکوم کرد

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل حملات وحشتناک اخیر در ایالت زامفارا در نیجریه و کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی  گفت دبیر کل از صمیم قلب با خانواده های داغدار ابراز همدردی می کند.

وی افزود دبیرکل از مقامات در نیجریه می خواهد که تمام تلاش خود را برای محاکمه مسئولان این جنایات شنیع انجام دهند.

گوترش بر همبستگی و حمایت سازمان ملل  از دولت و مردم نیجریه در مبارزه با تروریسم، افراط گرایی خشونت آمیز و جنایات سازمان یافته تاکید کرد.

مقامات محلی روز شنبه اعلام کردند که حدود ۲۰۰ نفر در روستاهای ایالت زامفارا در شمال غربی نیجریه در جریان حملات انتقام جویانه گروه‌های شبه نظامی کشته شده‌اند.

به گزارش  "رویترز"، ارتش نیجریه پیش از این اعلام کرده بود که در ساعات اولیه روز دوشنبه هفته گذشته حملات هوایی را علیه اهدافی در جنگل گوسامی و روستای تسامر غربی در ایالت زامفارا انجام داده است که در این حملات، بیش از ۱۰۰ شبه نظامی از جمله دو تن از رهبران آن‌ها کشته شدند. 

مردم محلی روز شنبه پس از آنکه ارتش نیجریه خاک سپاری دسته جمعی برای افراد کشته شده انجام داد توانستند به روستاهای خود بازگردند. 

افراد مسلح در سال‌های اخیر حملات خود را به جوامع محلی منطقه افزایش داده و هزاران نفر را مجبور به فرار از خانه‌های خود کرده‌اند.

 گروه تروریستی بوکوحرام که با «داعش» اعلام بیعت کرده است، تاکنون چندین عملیات خرابکارانه و آدم‌ربایی در نیجریه انجام داده است. 

گروه «پزشکان بدون مرز» روز پنجشنبه اعلام کرد که خشونت‌های گسترده در نیجریه به یک بحران انسانی تبدیل شده است.