۰ نفر

المیادین: مذاکرات وین هنوز به مرحله توافق نرسیده است

۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۵۴
کد خبر: 597904
المیادین: مذاکرات وین هنوز به مرحله توافق نرسیده است

شبکه خبری «المیادین» به نقل از هیات ایرانی مذاکرات هسته‌ای در وین گزارش داد که «مذاکرات به کندی پیش می‌رود و هنوز به مرحله توافق نرسیده است».

به  گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در ادامه گزارش المیادین آمده که «طرف اروپایی در مذاکرات وین، کُند حرکت می‌کند».

هیئت ایرانی مذاکرات وین به المیادین گفت: «هدف ما دستیابی به توافق دائم است و مذاکرات در این باره ادامه خواهد داشت».

المیادین افزود: «مذاکرات به کندی پیش می‌رود و به مرحله توافق نرسیده است».

المیادین به نقل از هیئت ایرانی خبر منتشر شده درباره حصول توافق موقت ۲ ساله را تکذیب کرد.  

برخی رسانه های ایرانی هم به نقل از منابع آگاه خبر روزنامه الرای الیوم درباره حصول توافق موقت ۲ ساله در وین را «کاملا غلط و ساختگی» دانستند.

روزنامه رای الیوم امروز به نقل از منابع ویژه گزارش داد که پس از ۹ دور طاقت فرسای مذاکرات هسته‌ای در وین پایتخت اتریش، مذاکرات در این دور به سمت یک نتیجه قطعی پیش رفت و بنا به اطلاعات اختصاصی روزنامه، این توافق عملا حاصل شده است و تمام موانع دورهای گذشته، برطرف شد.

رای‌الیوم به نقل از منابع مطلع نوشت: مذاکرات در این دور به توافقی موقت به مدت دو سال رسید که مرحله راستی‌آزمایی و اعتمادسازی به حساب می‌آید که بر اساس آن آمریکا تمامی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ را لغو خواهد کرد.

هیات جمهوری اسلامی ایران با جدیت و اراده برای دست یابی به توافق نهایی در مذاکرات وین حضور و تاکید دارد اگر طرف های غربی قصد و اراده جدی داشته باشند، دستیابی به یک توافق خوب امکان پذیر است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اخیرا در گفت‌وگویی  اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران خواستار ضمانت‌هایی است که «عدم اعمال تحریم های جدید و عدم بازگشت تحریم های کنونی پس از لغو شدن آن‌ها را شامل شود.»

امیرعبداللهیان تاکید کرد که اگر طرف های غربی قصد و اراده جدی داشته باشند، دستیابی به یک توافق خوب امکان پذیر است.

دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته (۶ آذر) آغاز شده است.