۰ نفر

احضار ترامپ و دو فرزندش به دادگاه

۱۵ دی ۱۴۰۰، ۶:۴۳
کد خبر: 596546
احضار ترامپ و دو فرزندش به دادگاه

لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، دونالد ترامپ و دو فرزند ارشدش، دونالد ترامپ جونیور و ایوانکا ترامپ را به‌ عنوان بخشی از تحقیقات مدنی درباره اقدامات تجاری رییس‌جمهوری سابق آمریکا احضار کرده است.

به گزارش الجزیره، این پرونده در نیویورک مفتوح و روز دوشنبه علنی شد. در بیانیه دادستانی آمده است: جیمز اخیرا احضاریه‌ هایی را صادر کرده است که این احضاریه‌ ها به موجب شهادت شهود و اسناد به‌دست‌آمده از این سه نفر صادر شده است. 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین ، این پرونده درباره ارزیابی املاک تحت مالکیت یا کنترل ترامپ یا شرکت او، سازمان ترامپ است. جیمز در حال بررسی این موضوع است که آیا سازمان ترامپ ارزش دارایی‌های خود را برای گرفتن وام افزایش و در عین حال آنها را برای فرار مالیاتی کاهش داده است؟ انتشار این پرونده، گزارش‌های رسانه‌ها را در ماه دسامبر تایید می‌کند که جیمز به‌دنبال بازجویی از ترامپ تحت سوگند بوده است.

همچنین تلاش‌های دادستان کل برای به‌دست آوردن اطلاعات از فرزندان رئیس‌جمهور سابق هم فاش شده است. زمانی که ترامپ در کاخ سفید خدمت می‌کرد، کنترل شرکت را به دو پسر بزرگ خود، دونالد جونیور و اریک سپرد؛ درحالی‌که ایوانکا و همسرش جرد کوشنر به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور خدمت می‌کردند. این در حالی است که هر چهار فرزند در تجارت خانوادگی شرکت داشتند.

دفتر جیمز در اکتبر ۲۰۲۰ از اریک ترامپ که معاون اجرایی سازمان ترامپ است، بازجویی کرد. با این حال رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و خانواده‌اش اتهامات کلاهبرداری را رد کرده‌اند.