۰ نفر

احضار فرزندان ترامپ به دادگاه

۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱:۰۴
کد خبر: 596173
احضار فرزندان ترامپ به دادگاه

دادستان نیویورک دختر و پسر رییس جمهور سابق آمریکا را برای رسیدگی به پرونده‌های او به دادگاه احضار کرد.

به گزارش فرانس ۲۴، «لتیشیا جیمز» دادستان کل نیویورک، امروز (دوشنبه) «ایوانکا ترامپ» و «دونالد ترامپ جونیور» فرزندان ارشد «دونالد ترامپ» رییس جمهور پیشین آمریکا را برای رسیدگی به پرونده او به دادگاه احضار کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، این احضاریه در جریان پرونده رسیدگی به ارزش‌گذاری املاک تحت مالکیت یا کنترل سازمان ترامپ یا شخص اوست. در حال حاضر پیام‌هایی به دفتر وکلای ترامپ و جیمز فرستاده شده تا واکنش به این خبر را دریافت کنند.

تلاش دادستان کل نیویورک برای گرفتن شهادت از  رییس جمهور سابق در ماه دسامبر گزارش شد، اما این اولین بار است که احضار فرزندان ترامپ در جریان این پرونده به دادگاه انجام و به عموم گزارش می‌شود.

انتظار می‌رود که ترامپ برای لغو احضاریه‌ها، اسنادی را به دادگاه ارائه کند و آنچه سال گذشته در جریان احضار پسرش به دفتر لتیشیا جیمز انجام داد را بار دیگر انجام دهد.

لتیشیا جیمز از دونالد ترامپ خواسته است تا در تاریخ ۷ ژانویه در دادگاه حاضر شود و درباره تخلفات سازمان تجاری ترامپ در ارزیابی املاک و مستغلات شهادت دهد.

این تحقیقات در راستای یک پرونده اتهامات مالی سازمان تجاری ترامپ است که از سه سال پیش برای بررسی تخلفات مالی در منهتن به جریان افتاده است.

تحقیقات درباره پرونده‌های مختلف سازمان ترامپ از زمانی به صورت جدی آغاز شد که «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ در سال ۲۰۱۸ در دادگاه پرده از تخلفات عظیم مالی و مالیاتی ترامپ برداشت.