۰ نفر

بحرین سفیر خود را در سوریه معرفی کرد

۹ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۳۵
کد خبر: 594825
بحرین سفیر خود را در سوریه معرفی کرد

پادشاه بحرین با صدور حکمی وحید مبارک سیار را به عنوان سفیر تام الاختیار خود در سوریه منصوب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین امروز (پنجشنبه) با صدور حکمی وحید مبارک سیار را به عنوان رییس هیات دیپلماتیک بحرین در سوریه و سفیر تام الاختیار این کشور منصوب کرد.

به گزارش الایام، در حکم آل خلیفه آمده است: «سفیر وحید مبارک سیار به عنوان رییس هیئت دیپلماتیک پادشاهی بحرین در جمهوری عربی سوریه با عنوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار منصوب می‌شود. وزیر امور خارجه باید این مصوبه را اجرا کند و این حکم از تاریخ صدور لازم‌الاجرا بوده و در روزنامه رسمی منتشر می‌شود.»

سال۱۳۹۷ امارات فعالیت سفارت کشورش در دمشق را بعد از ۵ سال قطع ارتباط از سر گرفت. یک هفته پس از آن نیز بحرین دست به اقدامی مشابه زد. در سال ۱۳۹۹ نیز سفیر عمان استوارنامه خود را تقدیم «ولید المعلم» وزیر خارجه فقید سوریه کرد.

این در حالی است که بعد از ایجاد درگیری و بحران داعش در سوریه با موافقت ۱۸ کشور عربی و مخالفت سوریه، لبنان و یمن، دمشق از اتحادیه عرب اخراج شد. بعد از گذشت ده سال و شکست داعش و آزاد کردن خاک سوریه از دست تکفیری‌ها بعضی کشور‌های عربی مجددا تصمیم به آغاز ارتباط خود با دمشق گرفته اند و خواستار بازگشت این کشور به اتحادیه عرب هستند.

انتظار می‌رود عرصه دیپلماسی سوریه به زودی شاهد تحولات زیادی باشد که در بازگشایی پی در پی سفارتخانه‌های عربی و خارجی در دمشق پس از سال‌ها قطع روابط با این کشور نمایان می‌شود.