۰ نفر

روایت نماینده روسیه از آغاز دور هشتم مذاکرات وین

۷ دی ۱۴۰۰، ۹:۲۷
کد خبر: 593937
روایت نماینده روسیه از آغاز دور هشتم مذاکرات وین

نماینده روسیه در وین در صفحه توییترش به محور و کیفیت گفت‌وگوها در نشست دیروز کمیسیون مشترک برجام در دور هشتم مذاکرات وین پرداخت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توییترش درباره آغاز دور هشتم مذاکرات وین نوشت: در نشست کمیسیون مشترک برجام، آغاز هشتمین دور مذاکرات وین اعلام شد. شرکت کنندگان گفت و گوهایی تجارت گونه و نتیجه محور داشتند. 

اولیانوف ادامه داد: آن ها به ویژه، توافق کردند روند تهیه پیش نویس را متمرکزتر کنند و سرعت ببخشند تا هر چه زودتر به یک توافق دست پیدا کنند. 

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می شود که هشتمین دور از گفت‌وگوهای رفع تحریم عصر دیروز با برگزاری نشست کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

 در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفته و در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید و تصریح نمود که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد.

در این نشست، تمامی هیأت‌ها به پیشرفت حاصل‌شده در دور پیشین گفت‌وگوها اشاره کرده و برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام آمادگی نمودند. در این جلسه همچنین اشاره شد که اغلب پیشنهادات ایران، در متن جدید گنجانده شده است.
در پایان نشست مقرر شد مذاکرات و کار بر روی متن از روز سه‌شنبه در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد.