۰ نفر

ترامپ:‌ نتانیاهو هرگز نمی‌خواست با فلسطینی‌ها صلح کند

۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۰۳
کد خبر: 589649
ترامپ:‌ نتانیاهو هرگز نمی‌خواست با فلسطینی‌ها صلح کند

رییس جمهور سابق آمریکا گفت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی هرگز به دنبال توافق صلح با فلسطینی‌ها نبود و فقط آمریکایی‌ها را به‌دنبال خود می‌کشید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای که روز  دوشنبه منتشر شد گفت، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی قصد نداشت با فلسطینی‌ها صلح کند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، ترامپ در این مصاحبه گفت: «فکر نمی‌کنم که بی‌بی هرگز خواسته باشد صلح کند. فکر می‌کنم او فقط ما را دنبال خودش می‌کشید. فقط می‌کشید می‌کشید می‌کشید، می‌دانید؟»

رییس جمهور سابق آمریکا افزود: «تمام زندگی من معاملات است. برای همین این را می‌فهمم. سه دقیقه از ملاقاتم با بی‌بی گذشته بود که حرف او را وسط جمله‌اش قطع کردم و گفتم بی‌بی تو نمی‌خواهی توافق کنی اینطور نیست؟».

ترامپ درباره «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت: «او فوق‌العاده بود. او مثل یک پدر بود. از این بهتر نمی‌شد. فکر می‌کردم که او بیشتر از نتانیاهو می‌خواست توافقی انجام شود».

در بخش دیگری از این مصاحبه که هفته قبل منتشر شده بود گفت: «انتخابات در این کشور -ایالات متحده آمریکا- از من دزدیده و گرفته شده است آن هم به خاطر یک عده آدم کودن و ضعیف که برای رییس‌جمهور نجنگیدند».

ترامپ ادامه داد: «من نتانیاهو را خیلی دوست داشتم. هنوز هم او را دوست دارم؛ اما وفاداری را هم دوست دارم! نتانیاهو اولین کسی بود که سراسمیه برای تبریک به بایدن رفت. او فقط به [بایدن] تبریک نگفت بلکه این کار را در قالب یک ویدئوی ضبط شده انجام داد».

رییس‌جمهور سابق آمریکا در پایان این بخش از اظهاراتش گفت: «اشتباه بزرگی بود. من از آن زمان تاکنون با او حرف نزده‌ام. لعنت به او! من او را نخواهم بخشید».

نتانیاهو نیز در واکنشی گفت ائتلاف آمریکا با اسرائیل به معنای این است که «تبریک گفتن به رییس‌جمهور جدید اهمیت دارد».