۰ نفر

انجام مذاکرات مقدماتی طرف های برجام در وین

۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶
کد خبر: 585373
انجام مذاکرات مقدماتی طرف های برجام در وین

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری دور هفتم مذاکرات وین، از انجام مذاکرات مقدماتی طرف‌های برجام خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتر خود نوشت: «با بازگشت به وین برای برگزاری هفتمین دور گفتگو‌ها به منظور احیای برجام، اقدامات مقدماتی فشرده در جریان است.»

وی نوشت: «با همتایان اروپایی و آمریکایی در آستانه برگزاری کمیسیون مشترک دیدار خواهم داشت. ملاقات‌هایی نیز با باقری کنی، نماینده ایران سفیر وانگ کوآن، نماینده چین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه داشتم.»

یک دیپلمات اروپایی شب گذشته اعلام کرد مذاکرات بین المللی در وین به منظور احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ که مدت‌ها انتظار از سر گیری آن می‌رفت، دوشنبه بعداز ظهر از سر گرفته می‌شود.

پیشتر «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در سخنانی گفته بود انتظار می‌رود نشست‌های غیر رسمی پیش از آغاز مذاکرات رسمی در هتل کوبورگ اتریش انجام شود.

وی در توئیتی نوشت: چین، ایران و روسیه مشاوره‌های غیررسمی سه جانبه‌ای را در راستای آمادگی برای از سرگیری رسمی مذاکرات وین در ۲۹ نوامبر برگزار کردند. تبادل نظرات مفید و در وهله نخست، برای درک بهتر موضع به روز شده مذاکراتی تهران بود.

نشست سه جانبه هیأت‌های جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی و همچنین نماینده چین در وین دیشب برگزار شد.

مذاکره کننده ارشد ایران پس از این نشست سه جانبه با نریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و رایزنی کرد.

نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (دوشنبه) هشتم آذر ماه حدود ساعت ۱۴ به وقت محلی در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برگزار می‌شود.