۰ نفر

طالبان: آمریکا توافقنامه قطر را بطور کامل اجرا کند

۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۲۳:۴۰
کد خبر: 573128
طالبان: آمریکا توافقنامه قطر را بطور کامل اجرا کند

درحالی که سران طالبان همچنان در فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل قرار دارند، سخنگوی وزارت خارجه طالبان بار دیگر خواستار اجرای کامل توافقنامه قطر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان در واکنش به استعفای «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت: ما شاهد پیشرفت خوبی در مذاکرات با دو دولت آمریکا به سرپرستی آقای خلیلزاد بودیم.

وی با اشاره به تعیین «تام وست» معاون خلیلزاد به عنوان نماینده ویژه جدید آمریکا برای افغانستان افزود: با تعیین آقای وست ما نسبت به حرکت رو به جلو خوشبین هستیم و اجرای کامل توافقنامه دوحه روابط بین دو دولت را عادی می‌کند.

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و معمار توافقنامه آمریکا-طالبان با ارسال استعفانامه خود به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا از سمتش کناره‌گیری کرد.

بلینکن در واکنش به استعفای خلیلزاد در توئیتی ضمن قدردانی از او بخاطر «چند دهه خدمتش به مردم آمریکا» اعلام کرد که «توماس وست» معاون خلیلزاد به عنوان نماینده ویژه جدید آمریکا برای افغانستان منسوب شده است.

خلیلزاد در این نامه به بلینکن گفته است که در مقطعی که آمریکا وارد مرحله جدیدی از سیاست خود در افغانستان می‌شود، اکنون زمان مناسبی برای کناره‌گیری او است.

«سی‌بی‌اس نیوز» با اظهار اینکه به متن استعفانامه دست پیدا کرده است، نوشت که خلیلزاد، دولت اشرف غنی را در ناکامی برای ایجاد یک توافق سیاسی در افغانستان شریک می‌داند.