۰ نفر

با وجود برخی مخالفت ها در لندن؛

انگلیس: مصمم به پشتیبانی از تل آویو هستیم

۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳
کد خبر: 567511
انگلیس: مصمم به پشتیبانی از تل آویو هستیم

نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که لندن در حمایت از امنیت «اسرائیل» مصمم است و از تل آویو پشتیبانی می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس با انتشار یادداشتی، اعلام کرده که لندن در حمایت از امنیت «اسرائیل» مصمم است.

جانسون که این یادداشت را برای یکی از لابی‌های رژیم صهیونیستی منتشر کرده، در این ارتباط گفته است: حزب محافظه‌کار در کنار اسرائیل ایستاده و مفتخرم که در این دولت روابط میان انگلیس و اسرائیل در حال تقویت است.

به گفته جانسون، انگلیس به همکاری نزدیک با تل آویو در حوزه‌های مختلف ادامه خواهد داد.

نخست وزیر انگلیس همچنین حمایت کشورش از امنیت صهیونیست‌ها را تردید ناپذیر عنوان کرده و افزوده است: همواره از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کنیم.

بوریس جانسون در این یادداشت همچنین از عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس حمایت کرده است.

این در حالی است که پیشتر اعضای حزب کارگر انگلیس در کنفرانس سالانه خود با اکثریت قاطع به لایحه‌ای در محکومیت روز نکبت در فلسطین، حمله نظامی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، اخراج اهالی محله الشیخ جراح و جنگ این رژیم علیه نوار غزه رأی داده و از تحقیق دادگاه لاهه در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی نیز استقبال کرده بودند.

حزب کارگر در این لایحه همچنین متعهد شده در صورت موفقیت در تشکیل دولت، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

کنگره حزب کارگر همچنین با پیشنهاد تحریم علیه اسرائیل به دلیل سیاست‌های آپارتاید در قبال فلسطینی‌ها موافقت کرده و خواستار تحرکاتی است که ساخت شهرک‌های اسرائیلی را متوقف کند و هرگونه عملیات الحاق (مناطق) را لغو و اشغال کرانه باختری و محاصره نوار غزه را پایان دهد.

علاوه بر این، حزب کارگر انگلیس با اشاره به نتیجه کنفرانس سندیکاهای کارگری در سال ۲۰۲۰ که شهرک سازی رژیم صهیونیستی را بخشی از جنایت آپارتاید این رژیم در اراضی اشغالی دانست، از تمامی سندیکاهای کارگری در اروپا و سراسر دنیا خواسته است تا به کمپین بین المللی توقف الحاق اراضی و پایان یافتن نظام آپارتاید بپیوندند.