۰ نفر

عبدالملک العجری؛

حمایت های سیاسی و نظامی آمریکا جنگ یمن را طولانی کرد

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۱۸
کد خبر: 560309
حمایت های سیاسی و نظامی آمریکا جنگ یمن را طولانی کرد

عضو هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در توییتی نوشت: اگر حمایت‌های آمریکا [از ائتلاف سعودی] نبود، جنگ یمن در همان سال نخست آن پایان می‌یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عبدالملک العجری روز سه شنبه نوشت: حق مشروع پاسخ به تجاوزات به معنای طولانی کردن جنگ نیست، چیزی که باعث طولانی شدن جنگ می‌شود، سلاح‌های آمریکایی است.

عضو هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در ادامه نوشته است: اگر حمایت‌های آمریکا نبود، جنگ یمن در همان سال نخست آن پایان می‌یافت.

وی افزوده است: اگر حمایت‌های سیاسی آمریکا نبود، کشورهای متجاوز نمی‌توانستند که در برابر فشارهای جامعه جهانی مقاومت کنند و سران کشورهای متجاوز در دادگاه‌های بین المللی مجازات می‌شدند.

پیش‌تر آمریکا از حملات موشکی و پهپادی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک سعودی انتقاد کرده بود.

این در حالی است که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در چارچوب عملیات مقاومت نیروهای یمنی در برابر جنایات متجاوزان، نیروهای مسلح عملیات بازدارندگی را اجرا کردند.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.