۰ نفر

انفجار کابل ملاقات بایدن و بنت را به تأخیر انداخت

۴ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۴۵
کد خبر: 556787
انفجار کابل ملاقات بایدن و بنت را به تأخیر انداخت

وقوع انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل ملاقات رییس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به تعویق انداخت.

به گزارش جروزالم پست، مقام‌هایی رسمی تأیید کردند که به دلیل وقوع چند انفجار در حوالی فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان، ملاقات «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با «جو بایدن» رییس‌جمهور آمریکا به تعویق افتاده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، نفتالی بنت اکنون در اولین سفر خود پس از رسیدن به مقام نخست‌وزیری، در واشنگتن به سر می‌برد و انتظار می‌رفت  امروز ساعت ۶ بعد از ظهر به وقت واشنگتن با بایدن ملاقات داشته باشد.

ساعتی پیش «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روی دادن انفجاری خارج از فرودگاه کابل را تأیید و اعلام کرد هنوز تعداد قربانیان این انفجار مشخص نیست.

برخی منابع نیز اعلام کردند که «جو بایدن» رییس‌جمهور آمریکا، در جریان این انفجار قرار گرفته است.

منبعی امنیتی به الجزیره گفت: «در انفجار حوالی فرودگاه کابل دست کم ۱۵ نفر زخمی و ۲ نفر دیگر کشته شده‌اند.»

اما مقام امنیتی دیگری از گروه طالبان به الجزیره گفت: «حداقل ۱۰ نفر در انفجار انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل جان خود را از دست داده‌اند.»

بنا بر اعلام آکسیوس، رییس‌جمهور آمریکا با تیم امنیت ملی خود جلسه‌ای تشکیل داده است تا درباره ابعاد بمب‌گذاری در نزدیکی فرودگاه کابل بحث کنند.

پس از آن برخی منابع اعلام کردند انفجار دومی نیز در نزدیکی هتلی در فرودگاه اتفاق افتاد؛ نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی از این هتل استفاده می‌کردند.

مقاماتی از وزارت خارجه آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود دراین باره اعلام کردند: «در حال حاضر بیش از ۴ سرباز آمریکایی در این انفجار زخمی شدند.»

جان کربی وقوع حداقل یک انفجار دیگر در کابل را تأیید و «امانوئل مکرون» رییس‌جمهور فرانسه، نیز اعلام کرد: «سفیر فرانسه در کابل هرچه سریعتر از افغانستان خارج می‌شود.»