۰ نفر

احتمال تمدید مأموریت آمریکا در افغانستان از سوی بایدن

۳ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۱۵
کد خبر: 556214
احتمال تمدید مأموریت آمریکا در افغانستان از سوی بایدن

رییس جمهور آمریکا به گروه هفت اعلام کرد احتمال دارد که مأموریت آمریکا را در افغانستان تمدید کند.

به گزارش رویترز، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا به گروه هفت اعلام کرده است احتمال دارد مأموریت آمریکا در افغانستان را تمدید کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، این در حالی است که پیش از آن نیز «اورزلا فن در لاین» رییس کمیسیون اروپا، در کنفرانس خبری پس از نشست جی ۷ درباره تحولات افغانستان گفت: در نشست امروز تصمیم گرفتیم تازمانی که لازم باشد، برای تخلیه نیروهایمان از فرودگاه کابل استفاده کنیم.

همچنین «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، نیز پس از نشست امروز اعلام کرده بود: «اعضای گروه جی ۷ درباره نقشه راهی برای اقدامات مشترک در وضعیت کنونی افغانستان به توافق رسیدند.»

جانسون در بخشی از سخنان خود گفته بود: «امروز به رویکردی مشترک برای مواجهه با اوضاع کنونی در افغانستان رسیدیم. شرط اول ما این است که طالبان باید تا ۳۱ اوت (۹ شهریور) و حتی پس از آن گذرگاه ایمنی برای خروج افرادی فراهم آورد که تمایل دارند از این کشور خارج شود.»

گفتنی است که به تازگی سهیل شاهین، سخنگوی طالبان گفته است که ۳۱ اوت خط قرمز نیرو‌های آمریکایی برای خروج از افغانستان به شمار می‌رود و هرگونه تمدید این موعد زمانی، ادامه اشغالگری محسوب می‌شود.