۰ نفر

طالبان شورای ۱۲نفره اداره افغانستان را تشکیل می دهند

۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۱۸
کد خبر: 555996
طالبان شورای ۱۲نفره اداره افغانستان را تشکیل می دهند

نشریه فارن پالیسی به نقل از منابع آگاه نوشت سران طالبان شورایی ۱۲ نفره برای اداره افغانستان تشکیل می‌دهند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره؛ نشریه آمریکایی فارن پالیسی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که سران طالبان شورایی متشکل از ۱۲ نفر برای اداره افغانستان تشکیل می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، فارن پالیسی به نقل از منابع آگاه افزود، سران طالبان در تلاش هستند تا دولتی قابل قبول برای جامعه بین المللی تشکیل دهند.

در همین حال؛ به گزارش خبرگزاری رویترز؛ یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد، انتظار می‌رود جو بایدن رییس جمهور این کشور در ۲۴ ساعت آینده درباره تمدید ضرب الاجل ۳۱ اوت برای خروج نظامیان این کشور از افغانستان تصمیم بگیرد تا وزارت دفاع آمریکا برای آمادگی زمان داشته باشد.

این مقام دولت آمریکا افزود، برخی از مشاوران بایدن به دلایل امنیتی مخالف تمدید ضرب الاجل خروج از افغانستان هستند.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد، این کشور با طالبان درباره کنترل آینده فرودگاه کابل گفتگو کرده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در سخنانی گفت: در روز‌های باقیمانده، ما معتقدیم ابزار را برای خارج کردن شهروندان آمریکایی که می‌خواهند کابل را ترک کنند، داریم. این ماموریت پیچیده، خطرناک و همراه با چالش‌های عملیاتی، پشتیبانی و انسانی است و تصاویری از درد و استیصال را به وجود آورده است، اما هیچ عملیاتی مانند این عملیات و هیچ تخلیه از پایتختی که در جنگ داخلی سقوط کرده است، نمی‌تواند بدون چنین تصاویری باشد.

جیک سالیوان افزود: ما در تماس نزدیک با متحدان و شرکا هستیم تا تخلیه شهروندان آن‌ها و پرسنل در اولویتشان را هماهنگ کنیم و همچنین در تماس با آن‌ها برای پاسخ به وضعیت امنیتی و سیاسی فعلی در افغانستان هستیم. 

وی همچنین گفت: رییس جمهور همواره به صراحت گفته است آمریکا قرار نیست وارد سومین دهه استقرار ارتش امریکا در جنگ داخلی یک کشور شود که معنای این حرف می‌تواند دوره دشوار در افغانستان باشد. ما از همان اول به صورت صریح گفتیم، اما آنچه که ما آماده نبودیم انجام دهیم و رییس جمهور حاضر نبود این کار را انجام دهد، این بود که بگوید به همین دلیل (مشکلات در افغانستان) لازم است ما مردان و زنان ارتش خود را در آنجا نگه داریم تا در این جنگ داخلی بجنگند.

در خبری دیگر؛ وزیر خارجه انگلیس با اشاره به وضعیت افغانستان گفت، کشورش در حال فشار به اعضای دائم شورای امنیت برای توافق بر سر معیار‌های پیش روست.

دومینیک راب افزود، کشورش از همه اهرم‌های فشار موجود شامل تحریم کمک‌ها و دسترسی به سامانه مالی بین المللی در برابر افغانستان استفاده خواهد کرد.