۰ نفر

هیأت دیپلماتیک هند از افغانستان خارج می شود

۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۲
کد خبر: 554378
هیأت دیپلماتیک هند از افغانستان خارج می شود

همزمان با بازگشایی مجدد فرودگاه کابل و از سرگیری پروازهای تجاری، وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که سفیر و کارکنان سفارت این کشور در کابل، فورا تخلیه خواهند شد.

به گزارش راشاتودی، وزارت امور خارجه هند در پیامی اعلام کرد که سفیر هند در کابل و کارمندان این سفارتخانه فوراً از افغانستان خارج خواهند شد. این تصمیم در پی تصرف کابل به دست گروه طالبان اتخاذ شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ «آریندام باگچی» سخنگوی وزارت خارجه هند، صبح امروز سه شنبه اعلام کرد: با توجه به شرایط حاکم، تصمیم بر این شد که سفیر ما در کابل و کارمندانش در این سفارتخانه، فوراً به هند بازگردند.

تصمیم خروج سفیر هند و کارکنان سفارتخانه این کشور در کابل در پی بازگشایی مجدد فرودگاه کابل و از سرگیری پروازهای تجاری، گرفته شده است.

پیشتر یک ژنرال ارتش آمریکا اعلام کرد فرودگاه کابل که توسط نیروهای آمریکایی بسته شده بود، مجدداً بازگشایی شده است.

وزارت دفاع آمریکا در عین حال از تلاش برای تأمین امنیت فرودگاه کابل به منظور اجرای عملیات انتقال دیپلمات‌ها و اتباع خارجی خبر داد و افزود که اقدامات لازم برای بستن سفارت آمریکا در کابل را انجام داده است.

همزمان با سقوط کابل به دست طالبان در روزهای گذشته و فرار «اشرف غنی» رییس جمهور سابق این کشور، هزاران نفر از شهروندان کابل به قصد خروج از افغانستان به سمت فرودگاه کابل هجوم آوردند که اکثر آنها بدون پاسپورت و روادید هستند.

همه اینها در حالی بود که تمام کارمندان فرودگاه کابل وظایف شأن را ترک کرده بودند و هیچ فردی مانع حضور مردم در خط پرواز نمی‌شد.

پیش از این، وزارتخانه‌های دفاع و خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده بودند که کنترل ترافیک هوایی فرودگاه کابل را در دست می‌گیرند.