۰ نفر

رایزنی بلینکن با هند و پاکستان درباره تحولات افغانستان

۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۷:۲۹
کد خبر: 554282
رایزنی بلینکن با هند و پاکستان درباره تحولات افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از رایزنی تلفنی آنتونی بلینکن با همتایانش از پاکستان و هند در خصوص تحولات کنونی در افغانستان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه گفت: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستانی صحبت کرد. این مقام‌ها در خصوص افغانستان و تحولات مرتبط به آن رایزنی داشتند. بلینکن همچنین در تماس تلفنی جداگانه‌ای با سوبرانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند در مورد همین مساله رایزنی کرد.

روز دوشنبه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن همچنین رایزنی‌هایی با همتایانش از روسیه و چین در خصوص افغانستان داشته است.

روز یکشنبه، گروه طالبان تصرف افغانستان را با ورود به کابل تکمیل کرد. اشرف غنی از ریاست جمهوری افغانستان کناره‌گیری کرده و از این کشور خارج شده است. او گفت که می‌خواست از ریختن خون جلوگیری کند. بسیاری از کشورهای فعال در افغانستان تصمیم گرفتند تا شهروندان و دیپلمات‌های خودشان را به دلیل نگرانی‌های امنیتی خارج کنند.

دست‌کم هفت شهروند افغان از روز یکشنبه به دلیل درگیری‌ها در فرودگاه افغانستان کشته شدند که شامل کشته شدن دو مرد مسلح افغان به دست تفنگداران آمریکایی می‌شود.