۰ نفر

سخنگوی وزارت خارجه روسیه؛

اتفاقات افغانستان دستپخت آمریکا است

۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴
کد خبر: 553808
اتفاقات افغانستان دستپخت آمریکا است

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت آنچه این روز‌ها در افغانستان شاهدیم، دستپخت واشنگتن و از نتایج ۲۰ سال اشغال ناموفق این کشور است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، ماریا زاخارووا با ابراز نگرانی از شرایط موجود در افغانستان تاکید کرد: مسکو با دقت تحولات افغانستان را زیرنظر دارد و از وقوع فاجعه انسانی نگران است.
وی افزود: این اتفاقات بسیار عجیب است، اما واقعیتی در برابر دیدگان بهت‌زده جهانیان است تا بدانند تفکرات و دخالت آمریکایی‌ها در امور داخلی دیگر کشور‌ها چه نتایج فاجعه‌باری به دنبال دارد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: درگیری ، پیشروی‌های سریع طالبان و ناکارآمدی محض دولت افغانستان به وضوح نشان می‌دهد، آنچه آمریکایی‌ها القاء می‌کردند، شعاری توخالی بوده و اشغالگری ۲۰ ساله نه تنها منجر به تقویت زیرساخت‌های دولت و ارتش نشد، بلکه فاجعه را عمیق‌تر کرده است.
زاخارووا افزود: جهان با وحشت در حال مشاهده نتایج آزمایش‌های ناموفق و تکراری آمریکاست که هیچگاه نیز از تاریخ درس عبرت نمی‌گیرند.
در همین حال ولادیمیر جباروف نایب رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه نیز با اشاره به ضرورت مداخله سازمان ملل متحد در رویداد‌های افغانستان گفت: سازمان ملل هرچه سریعتر باید قطعنامه‌ای درباره آغاز مذاکرات در افغانستان تصویب کند.
وی افزود: این سند باید طرفین را برای جلوگیری از خونریزی گسترده ملزم کند و همه طرف‌ها را پای میز مذاکره بکشاند.
جباروف با تاکید بر اینکه شورای امنیت سازمان ملل درباره اتفاقات افغانستان باید واکنش نشان دهد، گفت: در حال حاضر پس از واکنش در سطح شورای امنیت، طرفین باید به پای میز مذاکره بیایند و به گفتگو بپردازند.