۰ نفر

در واکنش به مراسم تحلیف رییسی؛

انگلیس: تهران باید سنجیده تر از قبل عمل کند

۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۲۰
کد خبر: 551251
انگلیس: تهران باید سنجیده تر از قبل عمل کند

وزیر خارجه انگلیس در واکنش به مراسم تحلیف سیدابرهیم رییسی گفت فرصت تعامل با ایران وجود دارد، ولی تهران باید سنجیده‌تر از قبل عمل کند.

به گزارش اسکای نیوز، دومینیک راب، وزیرخارجه انگلیس در واکنش به مراسم تحلیف حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی گفت: راه تعامل و دیپلماسی با ایران باز است، ولی انگلیس باید در روابط خود با ایران با دقت بیشتری عمل کرده و تهران هم باید هزینه تمامی رفتار‌های خود در منطقه را پرداخت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، وی با تکرار اتهامات قبلی علیه ایران ادامه داد: ما تهران را مقصر اصلی حمله پهپادی به نفتکش "مرسر استریت" در دریای عمان و کشته شدن دو تبعه انگلیسی و رومانیایی آن می‌دانیم.

وزیرخارجه انگلیس ادعا کرد: ما می‌دانیم که انتخاب رییس جمهور جدید برای ایران فرصت‌های جدیدی ایجاد می‌کند و می‌تواند یک انتخاب برای دیپلماسی محسوب شود، ولی این تغییر یک دوراهی برای تهران است. اگر ایران دست از رفتار‌های بی ثبات کننده خود در منطقه برندارد، اگر به تعهدات برجامی خود در زمینه انرژی هسته‌ای بازنگردد و به رفتار‌های خود مانند گذشته ادامه دهد باید هزینه آن را پرداخت کند.

وی گفت: راه برای دیپلماسی همیشه باز است، ولی اگر در این مدت ایران را بیشتر تحت فشار قرار می‌دادیم دیگر شاهد حوادثی مانند حمله به نفتکش اسرائیلی در دریای عمان نبودیم.

دومینیک راب از ارائه توضیحات بیشتر در زمینه چگونگی تعامل دیپلماتیک و سیاسی با ایران خودداری کرد. وزیرخارجه انگلیس پس از حمله پهپادی به نفتکش صهیونیستی در دریای عمان در روز‌های گذشته ضمن متهم کردن تهران در این حادثه گفته بود: پاسخی مناسب به این انفجار خواهیم داد.

با این حال، مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران با رد تمامی اتهامات بی اساس مقامات غربی بارها تاکید کرده اند در حفاظت از منافع ملی کشور در مقابل تهدیدات خارجی و پاسخ کوبنده به هر گونه ماجراجویی خصمانه غربی ها تردید نخواهند کرد.