۰ نفر

سخنگوی وزارت امور خارجه مطرح کرد؛

ادعای دلسوزی آمریکا برای مردم ایران وقاحت آمیز است / اتهامات واهی بیانیه کمیسر درباره وقایع اخیر خوزستان

۳ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۲۶
کد خبر: 547857
ادعای دلسوزی  آمریکا برای مردم ایران وقاحت آمیز است / اتهامات واهی بیانیه کمیسر درباره وقایع اخیر خوزستان

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره وقایع خوزستان و اظهارات مداخله جویانه آمریکا با بیان این‌که به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی‌دهیم، تصریح کرد: خوزستان قهرمان هیچگاه جنایات شریک راهبردی واشنگتن، را از یاد نخواهد برد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی، در خصوص برخی مواضع اعلام شده از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره وقایع استان خوزستان و با توجه به اینکه روشن است برخی خبرنگاران رسانه‌های اجاره‌ای فارسی زبان مستقر در خارج برای بزرگ نمایی و ایجاد اختلاف در صفوف مردم ایران در این ارتباط ماموریت یافته‌اند که به صورت سازمان ‌یافته این موضوع را از مقامات آمریکایی و غربی سؤال کنند، اظهار داشت: بله، به وضوح شاهد این ماموریت از سوی این بنگاه‌های خبرپراکنی متعلق و یا در اجاره دولت‌های اجنبی هستیم که به خیال خام خود وحدت و یکپارچگی مردم بزرگ ایران را هدف گرفته‌اند. 

در جریان اظهارنظر مقام وزارت خارجه آمریکا هستیم

وی یادآور شد: البته این‌بار اول و یا آخر آنها نبوده و نخواهد بود. همچنین در جریان اظهارنظر مقام وزارت خارجه آمریکا نیز هستیم.

خطیب‌زاده افزود: آنچه مهم است این است که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد در امور داخلی‌اش دخالت کند.

این دیپلمات ارشد ایرانی عنوان کرد: دولت و مسئولان، به نیکی به وظایف خود در قبال مردم شریف ایران واقف بوده و در بالاترین سطوح به مطالبات و خواسته‌های به حق شهروندان خود رسیدگی کرده و سعی در مرتفع کردن کم و کاستی‌ها دارند.

 موضع گیری منافقانه و مزورانه آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین موضع گیری منافقانه و مزورانه آمریکا و ادعای دلسوزی آنها برای حقوق بشر مردم ایران را شرم آور و وقاحت آمیز خواند و تاکید کرد: رژیم آمریکا خود عامل مستقیم بسیاری از آلام و مصائبی است که به واسطه توطئه‌ها و یا تحریم‌های ظالمانه بر مردم شریف ایران تحمیل شده است. 

وی تصریح کرد: خوزستان قهرمان هیچگاه جنایات شریک راهبردی واشنگتن، صدام و رژیم بعث عراق را از یاد نخواهد برد. 

خطیب‌زاده افزود: در تزویر و تذبذب حکومت آمریکا همین بس که چند ماه پس از تغییر هیأت حاکمه، همچنان سیاست جنایت، فشار و تروریسم حداکثری ترامپ را علیه مردم ایران ادامه می‌دهند و همزمان نیز برای حقوق بشر مردم ایران اشک تمساح می‌ریزند.

لازم به ذکر است، سعید خطیب‌زاده پیش از نیز به بیانیه مداخله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره وقایع خوزستان واکنش نشان داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این باره اعلام کرد: بیانیه کمیسر درباره وقایع اخیر خوزستان از جهت میزان بی‌اعتباری و آلوده بودن به اتهامات واهی و اطلاعات نادرست تأسف بار است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اتهامات وارد شده بدون توجه به تلاش‌های وسیع مقامات دولتی، قضایی، امنیتی و رسانه‌ای کشور برای کاهش آلام مردم این استان و برطرف کردن معضلات موجود، مهمترین گواه بر سیاسی بودن و بی اعتباری این بیانیه است و از این لحاظ بیانیه کمیسر عالی بیش از آن‌که سخنان یک مقام بین‌المللی حقوق بشری باشد، بیشتر شبیه یک اعلامیه سیاسی با ادبیات خصمانه است.