۰ نفر

سرگی لاوروف؛

طالبان برای خروج از بحران افغانستان دنبال راه‌ های سیاسی باشد

۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۲۲:۳۴
کد خبر: 546926
طالبان برای خروج از بحران افغانستان دنبال راه‌ های سیاسی باشد

وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی گفت که گروه طالبان برای سازش در افغانستان آماده است.

به گزارش الجزیره، امروز (سه شنبه) سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی  بر آمادگی طالبان برای سازش در مورد مسئله افغانستان تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ لاوروف در سخنان خود گفت: «رهبران طالبان از جنگ خسته شده و متوجه شده اند که لازم است به دنبال راه حل دیپلماتیک و سیاسی برای خروج از بن بست  افغانستان باشند.»

او در ادامه افزود که طالبان برای سازش سیاسی در افغانستان آماده است.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین درباره دولت فعلی افغانستان گفت: «هنوز نمی‌توان درباره فروپاشی دولت اشرف غنی اظهار نظر کرد. برای صحبت در مورد این مسئله و تغییر شکل توازن قدرت در افغانستان زود است.»

چندی پیش گروه طالبان از آنکارا خواست نظامیان خود را مانند دیگر کشور‌های عضو ناتو از افغانستان خارج کند. همچنین این گروه از مسکو درخواست کرد تحریم‌های ضد طالبان را لغو کند.

روز گذشته نیز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با تأکید بر اینکه طالبان از رویکرد اشتباهی استفاده می‌کند، اعلام کرد که این گروه باید عملیات نظامی افغانستان را متوقف کنند.

اردوغان در ادامه با بیان اینکه  طالبان به خوبی از موقعیت ترکیه درباره تأمین امنیت فرودگاه کابل اطلاع دارد، اعلام کرد که قصد دارد با طالبان در خصوص فرودگاه کابل گفتگو کند.