۰ نفر

وزارت دفاع آمریکا: نیرو‌های افغان نبرد ضد طالبان را برعهده بگیرند

۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۴
کد خبر: 545432
وزارت دفاع آمریکا: نیرو‌های افغان نبرد ضد طالبان را برعهده بگیرند

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که نیرو‌های افغانستان باید خود مسئولیت نبرد با طالبان را برعهده بگیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد نیرو‌های افغان باید خودشان مسئولیت نبرد نبرد با طالبان را بر عهده بگیرند.

یکی از خبرنگاران خطاب به سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت طالبان در افغانستان در حال پیشروی است و شما به صراحت از این میکروفون اعلام کرده اید که نیرو‌های افغانستان از توانایی و فن آوری لازم برخوردارند و تنها برای مقابله با طالبان به اراده نیازمندند. با این وجود آیا شما با دولت و نیرو‌های افغان برای تغییر وضع کنونی این کشور در تعامل هستید؟ صرفنظر از این موضع که اعلام می‌کنید می‌توانید هر لحظه وارد نبرد با طالبان بشوید اگر تعامل دارید در چه حوزه‌ای است؟

سخنگوی پنتاگون در پاسخ گفت: فکر نمی‌کنم که ما چنین عبارتی را درباره جنگ افغانستان استفاده کرده باشیم. باید خود نیرو‌های افغان نبرد ضد طالبان را برعهده بگیرند. آن چه که ما گفته ایم این است که آن‌ها از مزیت در برابر طالبان برخوردارند. آن‌ها امتیازات زیادی دارند که من نمی‌خواهم وارد جزئیات این موضوع بشوم. استفاده از این امتیازات و امکانات هم به اراده نیرو‌های افغانستان بستگی دارد. ما از اختیار لازم برای حمایت از نیرو‌های افغانستان برخوردار هستیم. من نمی‌خواهم درباره چگونگی حمایت ما از نیرو‌های افغان به شکل مصداقی و موردی سخن بگویم، اما نیرو‌های افغانستان امتیازات زیادی دارند و از تجهیزات زمینی و هوایی به مراتب بهتری نسبت به تجهیزات گروه طالبان برخوردارند. نیرو‌های افغان همچنان از حمایت‌های مالی، لجستیکی و کمک‌های نیرو‌های آمریکایی برخوردار خواهند بود.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بخش دیگری از کنفرانس خبری خود در پاسخ به سئوالی درباره مانور‌های نظامی کشورش در شبه جزیره کره مدعی شد: حضور ما در شبه جزیره کره حیاتی و ضروری است. ما همچنان به حضور در این منطقه متعهد هستیم. فرمانده جدید نیرو‌های آمریکایی در کره جنوبی هم همکاری نزدیکی با همتایان خود در کره جنوبی دارد. ما هر اقدامی را در کره جنوبی با هماهنگی شرکای خودمان انجام می‌دهیم. قدرت ما در ائتلاف‌های ما و هماهنگی با شرکای ما است.