۰ نفر

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی:

توافق ایران و آژانس به احتمال زیاد تمدید می‌ شود

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۵۱
کد خبر: 527082
توافق ایران و آژانس به احتمال زیاد تمدید می‌ شود

«میخائیل اولیانوف» تأکید کرد علی‌رغم آن که هدف بر احیای برجام تا 31 اردیبهشت ماه متمرکز است اما به احتمال زیاد توافق ایران و آژانس تمدید می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در «وین» اتریش با تأکید بر این که طرف‌های برجام در شرایط کنونی بر احیای توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۴ (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) تمرکز دارند، گفت احتمالاً توافق ماه فوریه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تمدید خواهد شد.

«لورا روزن» خبرنگار آمریکایی در گزارشی که در وبگاه «دیپلماتیک» نوشت که اولیانوف در خصوص روند مذاکرات درباره احیای برجام در وین و احتمال تمدید توافق ایران و‌آژانس گفته است: «فکر می‌کنم که تفاهمات ماه فوریه (میان ایران و آژانس) به احتمال زیاد شانس خوبی برای تمدید شدن دارد اما در حال حاضر، ما وظیفه متفاوتی داریم و باید به توافقی برای احیای برجام تا تاریخ ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت ماه، تاریخ منقضی شدن توافق ایران و آژانس) دست یابیم».

پیش از این نیز، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا نیز ابراز امیدواری کرده بود که واشنگتن بتواند به تفاهمی در مذاکرات وین دست پیدا کند تا بتوان توافق فنی میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در پایان ماه جاری میلادی منقضی می‌شود را تمدید کرد.