۰ نفر

سخنگوی وزارت امور خارجه چین؛

پکن خرابکاری در تأسیسات نطنز را قویاً محکوم می‌کند

۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۰۴
کد خبر: 520604
پکن خرابکاری در تأسیسات نطنز را قویاً محکوم می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اعلام اینکه کشورش خرابکاری اخیر در تأسیسات هسته‌ای نطنز را قویاً محکوم می‌کند، هشدار داد که حمله به تأسیسات هسته‌ای می‌تواند پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی و خطرناکی داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه در یک نشست خبری خرابکاری اخیر در تأسیسات هسته‌ای نطنز را اقدامی خطرناک خواند و آن را به‌شدت محکوم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در پاسخ به سؤالی درباره خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نطنز و اینکه علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران این اقدام را تروریسم هسته‌ای خوانده است، گفت: «چین قویاً خرابرکاری در تأسیسات هسته‌ای نطنز در ایران را محکوم می‌کند. ما به‌شدت با حمله به تأسیسات هسته‌ای که اقدامی بسیار خطرناک است و می‌تواند به پیامدهای بسیار سنگین و غیرقابل پیش‌بینی منجر شود، مخالفیم.»

وی ادامه داد: «چین قویاً از حل‌وفصل سیاسی مسئله هسته‌ای ایران از طریق ابزارهای دیپلماتیک حمایت می‌کند. برنامه هسته‌ای ایران اکنون در برهه‌ای حیاتی قرار دارد. لازم است که برجام در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مسیر خود بازگردد و از حقوق و منافع مشروع همه طرف‌ها حفاظت شود. ما امیدواریم که همه طرف‌ها بتوانند شرایط و فضای لازم برای این کار را فراهم کنند.»