۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مهاجرت به آمریکا؛ از ترامپ تا بایدن

۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷
کد خبر: 506094
مهاجرت به آمریکا؛ از ترامپ تا بایدن

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ فرمان اجرایی ممنوعیت سفر اتباع خارجی ۷ کشور مسلمان از جمله ایران را صادر کرد. بر اساس این قانون اتباع کشورهای مسلمان شامل ایران، لیبی، سومالی، سوریه، یمن، کره‌شمالی و ونزوئلا نه تنها نتوانستند اقامت آمریکا را دریافت کنند، بلکه از سفر توریستی به این کشور نیز منع شدند. یکی از فرمان‌های اجرایی بایدن، لغو این محدودیت‌ها و افزایش سقف پذیرش پناهجویان در سال۲۰۲۱ به ۱۲۵هزار نفر بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، آمریکا همواره جزو کشورهایی بوده که از دیرباز متقاضیان زیادی برای مهاجرت و اخذ اقامت داشته است و تا قبل از روی کار آمدن ترامپ، امکان مهاجرت به این کشور از روش‌های مختلف امکان‌پذیر بود و افراد زیادی می‌توانستند خود را به این کشور برسانند.

جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا به تازگی اعلام کرد که در سال 2021، سقف پذیرش پناهجویان را به 125هزار نفر افزایش می‌دهد. پیش از این، دولت ترامپ سقف پذیرش پناهجویان را 15هزار نفر اعلام کرده بود که کمترین میزان از سال 1980 به حساب می‌آید. در سال 2020 تنها حدود 3هزار نفر پناهندگی دریافت کردند، این میزان حتی کمتر از 18هزار نفری بود که می‌توانستند پذیرش شوند. به گفته وزارت امور خارجه ایالات متحده، این تعداد پذیرش مهاجران آمریکا کمترین میزان ثبت شده در طول تاریخ است.

آسیایی‌ها با سهم 45درصدی ، همواره بزرگترین گروه پناهجویان در آمریکا را از سال 1975 تشکیل داده‌اند. ترامپ در روزهای نخست ریاست خود فرمان اجرایی ممنوعیت سفر اتباع خارجی 7کشور عمدتاً مسلمان‌نشین، از جمله ایران را صادر کرد. در این زمان، ایرانی‌ها به ویژه دانشجویان بیشترین آسیب را از این قانون متحمل شدند.

با توجه به وعده بایدن برای افزایش پذیرش مهاجران، به نظر می‌رسد شرایط برای متقاضیان ایرانی نیز بهبود یابد. احتمالا پس از لغو  فرمان محدودیت ترامپ، ویزاهای مهاجرت خانوادگی با سهولت بیشتری صادر خواهد شد و صدور ویزاهای دانشجویی نیز برای ایرانیان تسریع  می‌شود.